اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل: بشریت امروز، نیازمند فکر و اندیشه امام حسین(ع) است

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به ضرورت برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با پرهیز از هرگونه خرافه و بدعت، گفت: حضرت اباعبدالحسین (ع) و حماسه عاشورا دارای پیام جهانی است و باید تلاش تا شود این پیام به بهترین شکل ارائه شود.
امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه منطق حضرت امام حسین(ع)، منطقی عقلانی است، افزود: بشریت امروز، نیازمند فکر و اندیشه امام حسین(ع) است.
وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی برگرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: تنها نظامی که بر اساس اصول و آیات قرآنی وارد میدان شده است و حسین گونه در برابر ظالمان ایستاده است، جمهوری اسلامی است. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت جمع آوری اسناد، عکس ها و مطالب قدیمی با موضوع عزاداریهای ماه محرم در قالب محرم نامه بر تشکیل کارگروه تدوین محرم نامه تاکید کرد و خواستار انتشار این ویژه نامه در آستانه حلول ماه محرم شد.
امام جمعه اردبیل با اعلام اینکه عزاداری ها و سوگواری های مردم اردبیل در ایام ماه محرم، زبانزد خاص و عام است، از تشکیل کارگروه تخصصی تعزیه و ساماندهی گروه های شبیه خوانی در استان اردبیل خبر داد و با قدردانی از سپاه حضرت عباس(ع) برای برگزاری همایش مداحان، گفت:عزاداری های ما باید در ماه محرم، با شور و شعور و دارای بصیرت باشد.
آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به حضور غرورآفرین سعید علی حسینی در مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، کسب مدال ارزشمند نقره این مسابقات توسط قهرمان و پهلوان اردبیلی را به مردم استان تبریک گفت و اظهار داشت: ما وظیفه داریم تا این اراده بزرگ را تحسین و تمجید کنیم.
وی افزود: از اینکه در استان اردبیل، چنین فرزندان شایسته ای پرورش یافته اند و در اوج قله های افتخار قرار دارند، خدا را شاکریم و به خود می بالیم.
آیت الله عاملی با اشاره به اجحافی که در حق سعید علی حسینی شده بود، گفت: اگرحق این پهلوان غیرتمند اردبیلی، تضییع نمی شد، مطمئنا” با قدرت، توان و اراده ای که در این ورزشکار هست، خیلی از قله های افتخار در بازی ها و مسابقات مختلف بین المللی و جهانی توسط این پهلوان اردبیلی فتح می شد.
وی با اشاره به خداحافظی بهداد سلیمی و ایثارگری سعید علی حسینی، گفت: بهداد سلیمی در این بازی ها با وزنه برداری خداحافظی کرد و سعید علی حسینی به خاطر اینکه زمینه را برای خداحافظی قهرمانانه بهداد سلیمی فراهم کند، از حق خود گذشت و با نایب قهرمانی و کسب مدال نقره، اجازه داد تا بهداد سلیمی در اوج با وزنه برداری خداحافظی کند و این کار ارزشمند سعید علی حسینی از هر قهرمانی و افتخار، بهتر و غرورآفرین تر است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: پهلوان کسی است که در حساس ترین لحظات بر نفس خود غلبه کند و سعید علی حسینی این کار ارزشمند را در بازی های آسیایی جاکارتا انجام داد و تحسین همگان را برانگیخت.
وی با تاکید بر اینکه باید نسلی را تربیت کنیم که با قدرت روحی بزرگ وارد میادین مختلف شوند، از صداو سیمای مرکز استان اردبیل خواست تا از این سوژه و کار ارزشمند پهلوان اردبیلی برای الگوسازی در جامعه به بهترین شکل بهره گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگر مطالب خود با یادوآری اینکه شورای فرهنگ عمومی استان بر خود فرض می داند تا چهره ها و مفاخر استان را شناسایی و مورد تکریم و تجلیل قرار دهد، با تأکید بر اهمیت مطالعه، گفت: کتاب و کتابخوانی در قرآن و دین مبین اسلام از جایگاه و اهمیت بخصوصی برخوردار است و میتوان گفت که دین، فرهنگ و تاریخ ما، پیوندی دیرینه با جایگاه کتاب و اهمیت آن دارد.
وی افزود: با توجّه به وضعیت مطالعه و نشر در کل کشور با یک بحران جدّی مواجه هستیم که در این خصوص باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود و استان اردبیل در خصوص مطالعه و کتابخوانی می تواند با و تشکیل کارگروه مطالعه و برنامه ریزیهای مناسب به عنوان یک پایلوت برای کل کشور قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه بحث کتابخوانی برای ما خیلی مهم است، تصریح کرد: اندیشه و تفکر در جامعه، وابسته به کتاب و مطالعه کردن است و کتابخوانی برای آداب و رسوم و فرهنگ جامعه ما یک امر لازم و ضروریست.
وی سرانه کتابخوانی را در کشور و استان بسیار اندک دانست و با اشاره به اهمیت کتاب در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و نقش آن در ترویج مسائلی مانند حفظ محیط زیست ،کاهش نزاع وخشونت در جامعه خواستار توسعه کتابخانه های سیار و ایجاد کتابخانه در مراکز عمومی ،خدماتی و شهری همچون مطب پزشکان شد.
در این نشست، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تلاش های ارزنده سعید علی حسینی، پهلوان اردبیلی در مسابقات بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تجلیل شد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲