اخبار

محوطه مساجد جامع و اعظم ارومیه و اطراف آن به عنوان محلی برای گذر فرهنگی انتخاب شد.

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با چهار دستور کار روز سه شنبه مورخ ۹۸/۱۰/۱۷ در محل دفترامام جمعه ارومیه تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری و یکصدو بیست و سومین جلسه پیاپی این شورا، اظهار داشت: محوطه مساجد جامع و اعظم ارومیه و اطراف آن با نظر اکثریت اعضای شورا و با توجه به معیارهایی چون فرهنگ، قدمت و دسترسی عموم مردم به عنوان محلی برای گذر فرهنگی انتخاب شد.
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: گذر فرهنگی باید در محل رفت و آمد شهری که تردد مردم بسیار است، واقع شود همچنین گذر باید قدمت فرهنگی ،سنتی و باستانی داشته باشد و در این راستا همکاری شهرداری برای آماده سازی فیزیکی گذر ضروری است.
وی توجه به فرهنگ و هنر آذربایجان‌غربی و اعتلای فرهنگی استان را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مسئله جمعیت، اظهار داشت: رسانه‌های غربی، فرزندآوری کمتر را در جامعه ما ترویج داده و میدهند در حالیکه هر خانواده کشور غربی خود دارای چهار تا پنج فرزند است.
وی تاکید کرد: باید در ابتدا سیاست‌های جمعیتی مشخص و سپس با تمرکز بر روی این مسئله ازدیاد جمعیت و راهکارهای فرهنگی آن اجرایی شود.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵