اخبار

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی برای رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی برای رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه‌شنبه در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان طی سال جاری و یکصدو بیست و سومین جلسه این شورا در مجموع، اظهار داشت: باید با نگاه فرهنگی به مسئله جمعیتی راهکارهای فرزندآوری در جامعه ترویج یابد زیرا این امر بسیار مهم و مورد تاکید است.
وی فرهنگ‌سازی را زمینه‌ساز رشد جمعیت استان عنوان کرد و اضافه کرد: باید جهادی در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت در سطح کشور و آذربایجان‌غربی آغاز شود و دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد باید در این راستا تلاش کرده و زوج‌های جوان را به فرزندآوری تشویق کنند.
وی بیان کرد: باید با کارهای فرهنگی مسائلی چون ازدواج سفید و سقط جنین از جامعه جمع‌آوری گردد و خانواده‌ها بیش از پیش به ازدواج شرعی و فرزندآوری تشویق شوند.
وی گفت: والدینی که توان مالی دارند، زمینه زندگی و ازدواج ساده را برای فرزندان خود فراهم کنند تا نسل جوان با دغدغه کمتری در جامعه حضور داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه: وضعیت رشد جمعیت در استان از نظر آماری و در مقایسه با کشور مناسب است ولی در مجموع رشد جمعیت باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.
مدیریت جهادی نیاز امروز جامعه است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مدیریت جهادی نیاز امروز جامعه و مورد تاکید رهبری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید برای برگزاری دوره آموزشی مدیریت جهادی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی داشته باشد.
خدمت صادقانه پشتیبانی مردم را در پی دارد
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حضور مردم در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی نشان داد که مردم پشتیبان مدیرانی هستند که خدمت با اخلاص و صادقانه را در اولویت خود قرار داده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران بابصیرت و هوشمند هستند و این امر نعمت بزرگی برای ماست.
وی با اشاره به این که شهادت سردار سلیمانی سرعت نظام و انقلاب را افزایش داد، اظهار داشت: این شهادت معنویت را در جامعه افزایش داد و مردم نیز قدردان این نعمت هستند.
وی بیان کرد: غربی‌ها با این همه هزینه‌ مالی در سطح دنیا نتوانسته‌اند پهلوان و نمادی همانند شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به جامعه خود معرفی کنند.
وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی نه تنها در داخل کشور بلکه در کل دنیا مطرح است، ادامه داد: حاج قاسم بنده مخلص، مومن و پرهیزکاری بود که محبت او در دل همه مردم ایران جاداشت.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲