اخبار

پیام تسلیت دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پی درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله طبرسی (طاب ثراه)

پیام تسلیت دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پی درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله طبرسی (طاب ثراه)
دبیر شورای فرهنگ عمومی در پی درگذشت فقیه وارسته آیت الله نورالله طبرسی (طاب ثراه) با صدور پیامی، درگذشت ایشان را تسلیت گفت و اظهار داشت: ضایعه ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته و مجاهد نستوه حضرت آیت الله نورالله طبرسی (طاب ثراه) موجب تأسف و تأثر عمیق فعالان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ عمومی گردید.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، دکتر موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی در پی درگذشت فقیه وارسته آیت الله نورالله طبرسی (طاب ثراه) با صدور پیامی، درگذشت ایشان را تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:  

بسم ­الله­ الرحمن­ الرحیم

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء»

 

    ضایعه ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته، مجاهد نستوه و یار و یاور صدیق امام راحل عظیم ­الشأن (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله ­العالی)، حضرت آیت ­الله نورالله طبرسی (طاب ثراه) موجب تأسف و تأثر عمیق فعالان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ عمومی گردید.

خدمات برجسته آن شخصیت گرانمایه بر همگان روشن است. ایشان همواره در مبارزات انقلابی پیشتاز و در زمره اولین کسانی بود که به نهضت مقدس امام راحل عظیم ­الشأن (ره) در سال 1342 پیوست. تسلط ویژه علمی و برخورداری از انگیزه ­ای قوی برای تربیت جویندگان علم و تشنگان فراگیری آموزه ­های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله ویژگی ­های برجسته ایشان بود که موجب شد تا پیوسته در جهت گرم نگه داشتن درس و بحث در حوزه ­های مقدس علمیه، تلاشی وافر و مؤثر داشته باشد.

نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران و امامت جمعه ساری و نیز نمایندگی مردم متدین، انقلابی و ولایت ­مدار استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت ­های خطیر آن عالم جلیل ­القدر بود که به بهترین شکل ممکن از سوی ایشان ایفا گردید. زهد و ورع و پارسایی و ساده­ زیستی ایشان و ارتباط گرم و صمیمانه و عمیقی که با اقشار گوناگون مردم برقرار کرده بود از جمله ویژگی ­های ممتاز آن فقید سعید بود.

ریاست و نحوه مدیریت ایشان در شورای فرهنگ عمومی استان در طول مدتی که این مسئولیت را برعهده داشت بحمدالله منشأ آثار پرخیر و برکت فراوانی گردید. خدمات شایسته آن شخصیت فرزانه در عرصه ­های علمی، فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی به انقلاب و نظام هیچگاه فراموش نمی­ شود.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ضایعه مؤلمه فقدان آن عالم جلیل­ القدر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه ­الله ­الاعظم (عج)، محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله ­العالی)، حوزه ­های مقدس علمیه، مردم شریف استان مازندران از جمله مردم عزیز ساری و مجموعه فعالان عرصه فرهنگ عمومی آن استان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو درجات در بهشت برین و برای بازماندگان محترم و بیت شریف و خیل عظیم دوستداران و دست­ پروردگان ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید .

 

                                                                                                         دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور

 

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۴۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |