اخبار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی: فرهنگ ناب امروز جامعه فرهنگ دینی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: فرهنگ ناب امروز جامعه فرهنگ دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی؛ محمد تقی ایرانی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان از وظایف مهم و حساس است.

ایرانی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت جهت مقابله با این شبیخون فرهنگی موثر است، تصریح کرد: امروزه جنگی نرم به نام شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران از سوی استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل اتفاق افتاده است، مقابله با این مهم نیازمند برنامه ریزی در آموزش و پرورش برای دانش آموزان است تا از این طریق آنها را به سوی فکر و فرهنگ سوق دهند.

وی به وجود قومیت های مختلف این استان اشاره و اذعان داشت: این امر می تواند ظرفیت های خوبی در راستای اجرایی و عملیاتی کردن هر چه بهتر حوزه دین موثر باشد.

ایرانی به طرح سند سند ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: این طرح، طرح خوبی است که ضرورت دارد تا از آن حمایت کنیم چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های  ماست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی  در سال جاری اشاره  کرد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری همایش سبک زندگی، فعال کردن کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی، تهیه طرح پژوهشی بررسی وضعیت فرهنگ عمومی، انجام پژوهش و بررسی فرزند آوری در ایران، و برگزاری جلساتی در خصوص طرح پیوست فرهنگی از اهم این اقدمات است.

حسین فرخنده به پیش نویس سند ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت به عنوان  دستور کار جلسه اشاره کرد و افزود: بومی کردن، استفاده از تجربیات سایر استان ها، تولیدات فرهنگی و ساختار سازی و توجه به ظرفیت های مردمی از اولویت های این طرح به شمار می رود.

وی گفت: به عنوان اولین استان برای برگزاری همایش سبک زندگی اعلام آمادگی کرده ایم.

لازم به ذکر است؛ در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تدوین طرح پیش نویس سند ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت پرداختند.

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۲۴