اخبار

دکتر موالی زاده:

فاطمه(س)، ریشه شجره طیبه پیامبر خداست

فاطمه(س)، ریشه شجره طیبه پیامبر خداست
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، صبح امروز دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا(س)، در نشستی با همکاران دبیرخانه شورا به ذکر فضائل، مناقب و ابعاد شخصیتی بانوی بزرگ دو عالم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، صبح امروز دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا(س)، در نشستی با همکاران دبیرخانه شورا به ذکر فضائل، مناقب و ابعاد شخصیتی بانوی بزرگ دو عالم پرداخت.

دکتر موالی زاده بیان داشت: همه می­دانیم موجودیت مطهر حضرت فاطمه زهرا سلام الله در نورانی ترین، مطهرترین و پاکترین لحظات روحانی و نورانی، شکل گرفت. بعد از تولد حضرت، نگاه پیامبر(ص) به ایشان، نگاه صرف عاطفی پدر به فرزند نبود بلکه آمیزه ای از عواطف و احساسات پدری و برپایه تعقل و منطق وحی بود حتی در قرآن کریم هم بیان شده که تمامی کارهای پیامبر(ص) دقیق و منطبق بر منطق وحی بود. از این رو پیامبر گرامی اسلام خطی را به ما نشان می دهد که هر کسی فاطمه(س) را خوشحال کند من را خوشحال کرده و به تبع آن خداوند - چون خداوند عنایت ویژه ایی نسبت به پیامبرا کرم دارد-  و در نقطه مقابل هر کس حضرت فاطمه زهرا را بیازارد پیامبر را آزرده خاطر کرده است و کاملاً یک ربط وثیقی بین این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: درخصوص ازدواج ایشان نیز از قبایل مختلف برای خواستگاری حضرت می آمدند، اما حضرت نمی پذیرند. پیامبر فرمودند همسر او را خداوند انتخاب خواهد کرد. زمانی که امیر مؤمنان به خواستگاری آمدند، رسول گرامی اسلام از سکوت حضرت متوجه شدند موافق این ازدواج هستند. ثمره این ازدواج آسمانی، دو دختر و سه پسر، حسنین و محسن بود، که فرزند محسن ایشان، در آن حادثه دردناک قبل از تولد به شهادت رسیدند. بعد از شکل گیری ثقیفه بنی ساعد و غصب شدن حق مسلم امیرمؤمنان، اولین کسی که به دفاع از امیرمؤمنان برخاست، حضرت فاطمه زهرا(س) بود که این حمایت، تبعاتی را به دنبال داشت و این تبعات آنچنان بود که وجود مقدس حضرت فاطمه(س) را در معرض سختی های زیادی قرار داد، اما حضرت از پا نایستاد و سرانجام هم در این راه به شهادت رسیدند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: این که پیامبر در مورد ایشان می فرمایند «ام ابیها» معنی بسیار زیبایی دارد و فقط یک بحث عاطفی نیست، یعنی فرزندان ایشان یکی پس از دیگری ادامه دهنده رسالت پیامبر هستند و اسلام را گسترش می دهند.

موالی زاده بیان داشت: ماجرای شهادت ایشان و دفن شبانه حضرت نیز بسیار سوگمندانه است. سران قبایل فکر می کردند با یک تشییع صوری می­توانند می توانند تاریخ را به نفع خود برگردانند، تا در تاریخ ثبت نشود که حضرت فاطمه زهرا در نقطه مقابل آنها قرار گرفته بود به این دلیل که زعامت، خلافت و امامت علی (ع)را نادیده گرفته بودند، اما درواقع قهر حضرت فاطمه (س)، قهر بسیار هوشمندانه ایی بود که فرمودند در شب من را غسل بده، کفن کن و در یک نقطه نامعلوم من را به خاک بسپار و این امر خود، یک فلسفه را بدنبال داشت.

در پایان این نشست، دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: ضمن این که بر خاندان رسالت سوگواری می کنیم، اما باید همواره خط آنها، آموزه ها، سنت و سیره آنها را چه در مقام علم و دانش و چه در مقام عمل مدنظر داشته باشیم و از خداوند تبارک و تعالی مسألت می کنیم ما را محب اهل بیت، متمسک به اهل بیت و مرتبط با آنها و راه آنها قرار بدهد و هیچگاه  دست ما را از دامان پرمهر و محبت آنها کوتاه نکند و ما را از دو ثقلی که پیامبر اکرم بر آنها تأکید فرمودند کوتاه نکند. خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم بیشتر در این مسیر شناخت پیدا کنیم و با گام های استوار در این راه حرکت کنیم.
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۴۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |