اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

کار فرهنگی و ایجابی زیرساخت اصلی در صیانت از حجاب و عفاف است

کار فرهنگی و ایجابی زیرساخت اصلی در صیانت از حجاب و عفاف است
نماینده ولی فقیه دراستان سمنان گفت:حجاب وعفاف موضوع مهمی است که کارفرهنگی وایجابی زیر ساخت ها دراین امر ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سال ۱۴۰۳ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت سالروز واقعه تاریخی طوفان شن گفت: امروز نیز جمهوری اسلامی ایران مشمول عنایات خداوند متعال و امدادهای غیبی است که نمونه‌ آن‌را در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با تبریک روز کارگر به جامعه کارگری و نیز روز معلم به فرهنگیان استان سمنان اظهار کرد: کارگران عزیز یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در جهش تولید هستند.

وی با یادآوری دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ سالروز اعلام انقلاب فرهنگی از سوی امام راحل (ره) افزود: شورای فرهنگ عمومی در سطوح استانی در ادامه ماموریت‌های شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایشان می‌فرمایند «شورای انقلاب فرهنگی باید یک شورای زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دائما مسائل فرهنگی کشور را رصد کند»

نماینده ولی فقیه در استان «مهندسی فرهنگی» را اولویت نخست شوراهای فرهنگ عمومی دانست و گفت: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی ارزشمند است اما کفایت نمی‌کند لذا باید جلسات پیشین شورا مورد بازبینی قرار گیرد.

امام جمعه سمنان برنامه‌ریزی برای مسائل فرهنگی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های استان را ضروری دانست و گفت: در حالی که دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار می‌گیرند، چرا ما از فرصت حضور دانشجویان سایر کشورها برای انتقال مفاهیم فرهنگی خود استفاده نمی‌کنیم؟

وی «نظارت و راهبری» را دیگر وظیفه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان عنوان کرد و افزود: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی استان سمنان باید بطور دائم مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به یکم اردیبهشت ماه «روز سعدی» و نیز ۲۵ اردیبهشت «روز فردوسی» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا بر حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی تاکید فرمودند که گلستان و بوستان سعدی، شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ و مثنوی مولوی مصادیقی از گنجینه‌های زبان و ادبیات فارسی محسوب می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه نباید تمام اشعار بزرگان زبان فارسی را به دلیل چند بیت شعر کنار گذاشت، تصریح کرد: ممکن است برخی ابیات شعرا نیازمند توضیح باشد اما کلیت آثار این مفاخر در تولیدات و امور فرهنگی مانند پویانمایی و تئاتر قابل استفاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های فراجا در اجرای طرح «نور» و صیانت از حریم عفاف و حجاب گفت: در شهرستان گرمسار در کنار اقدامات فراجا، از ظرفیت شبکه طیبه صالحین نیز برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده شده است.

امام جمعه سمنان کار فرهنگی و ایجابی را زیرساخت اصلی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و اظهار کرد: انتشار وصیت‌نامه شهدا در مساله حجاب و یا اقدامات تبلیغی و عالمانه در این موضوع نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ماموریت امام هادی(ع) به عبدالعظیم حسنی برای هدایت شبکه تشیع تصریح کرد: امام خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی فرمود به شیعیان ما بگو آبروی دیگران را نبرند، من سوگند یاد کرده‌ام اگر کسی [به دلیل مسائل جزئی] آبروی دیگران را زیر سوال ببرد، از خدا بخواهم در دنیا شدیدترین عذاب‌ها را نصیب او کند و در آخرت او را جزو زیانکاران قرار دهد!

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۹
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |