اخبار

برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بندرلنگه

برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بندرلنگه
رضا اوژند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه از برگزاری شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین شریفی امام جمعه شهرستان بندرلنگه ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضا در جلسه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارشد سپاه اشاره نمود و بیان داشت: حضرت آقا در این دیدار درباره پاسخ تنبهی به رژیم متجاوزگر اسرائیل فرموده اند که موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است و ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه جلسه ضمن اشاره به پاره ای از آسیب ها و مشکلات موجود در جامعه اظهار نمود: با توجه به مناسبت ها و ایام پیش رو در تقویم کشور می توان با برنامه ریزی و تعامل خوب از ظرفیت مناسبت ها و اعیاد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین فرهنگ سازی در حوزه های عمومی استفاده کرد.

امام جمعه بندرلنگه گفت: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است و سیاسی بودن آن هم به فرمایش مقام معظم رهبری این است که دشمن به آن دامن زده و از طریق هجمه های فرهنگی و ترویج فرهنگ غربی بنیان خانواده های ما را هدف قرار داده و سعی در فروپاشی و بی هویت کردن خانواده های ایرانی خصوصا نسل جوان که بیشتر تحت تاثیر تبلیغات پوچ و بی اساس آنها قرار می گیرند معطوف کرده است.

در ادامه مراد زاده فرماندار شهرستان بندرلنگه به مسئله ناهنجاریهای اجتماعی اشاره نمود و بیان داشت: در مباحث عفاف و حجاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در مسئله حجاب، طرح نور است که از طریق وزارت کشور ابلاغ و از طریق ضابطین نیروی انتظامی در حال اجرا می باشد و با راه اندازی سامانه مجازی عین و عضویت مدیران دستگاه های اداری روش ها و برنامه های مدونی در این راستا آموزش می دهد. آموزش و فعالیت های فرهنگی نقش بازدارندگی دارد و لازم است که دستگاه های فرهنگی و فعالان حوزه های دینی و مذهبی با برنامه ریزی های منسجم در این حوزه ها تولید محتوا کرده و مردم را از گزند این گونه آسب ها آگاه نمایند.

 گفتنی است: در پایان اعضای شورای فرهنگ عمومی به تبادل نظر و ارائه راهکارهای مناسب جهت عملیاتی کردن برنامه ها در سطح شهرستان پرداختند.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |