اخبار

توسعه فعالیت های قرآنی با شناسایی استعدادهای قرآنی محقق می شود

توسعه فعالیت های قرآنی با شناسایی استعدادهای قرآنی محقق می شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: شورای توسعه قرآنی، استعدادهای قرآنی برتر را شناسایی کند تا از این استعدادها برای توسعه فعالیت های قرآنی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری اظهارداشت: در حال سپری کردن روزهای پایانی ماه رمضان هستیم روزهای کمیابی که باید از لحظه لحظه آن برای دستیابی به قرب الهی بهره ببریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به این که روز جهانی قدس را در پیش داریم، بیان کرد: روز جهانی قدس یکی از ابتکارات هوشمندانه و خردمندانه امام خمینی (ره)، نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کرد و در واقع به این روز و فلسطین قداست بخشید.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: امسال راهپیمایی روز قدس در حالی برگزار می شود که از یک سو شاهد کودک کشی و نسل کشی بی سابقه رژیم جعلی اسرائیل هستیم و از سوی دیگر این رژیم کودک کش در عملیات طوفان الاقصی با شکست مفتضحانه ای روبرو شده و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این شکست قابل ترمیم نیست.

امام جمعه جیرفت افزود: همچنین شاهد پویش های بین المللی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین در غرب و شرق جهان هستیم که روزانه مردم در مقابل حکام شان موضع گیری می کنند و درخواست عدم حمایت و ارسال سلاح به اسرائیل هستند.

وی با بیان اینکه این بیداری مردمی در جهان را به فال نیک می گیریم و ان شاء الله شاهد گسترش بیشتر این بیداری باشیم، عنوان کرد: قطعا کشورهای اسلامی و مردم جهان توقع دارند در قضیه فلسطین، حکام شان اجازه دهند به حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کنند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که توقع بود کشورهای اسلامی تجارت و رابط با اسراییل را تحریم کنند، ابراز کرد: فردا روز جهانی قدس است و انتظار می رود که راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونسیتی باشکوه برگزار شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: شورای فرهنگ عمومی فرصتی برای اعتلای فرهنگ منطقه است بنابراین باید همچنان با قوت برگزار شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های قاریان جنوب کرمان و با مشارکت هیئت های قرآنی به صورت ماهیانه یک محفل انس قرآن را در شهرستان ها برگزار کنیم.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: شورای توسعه قرآنی، استعدادهای قرآنی برتر را شناسایی کند تا از این استعدادها برای توسعه فعالیت های قرآنی استفاده شود.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۲۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |