اخبار

سه نکته دربارهٔ فرهنگ، امید و اراده



اولین سخنرانی راهبردی رهبر فرزانه انقلاب در سال جدید، ضمن تبیین درخشش‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون، تکالیف خطیری را نیز متوجه همه کارگزاران فرهنگی کشور کرد که اغماض در برابر آن‌ها می‌تواند مسیر پیشرفت ملت #ایران را منحرف کند:

۱-رهبر عزیزمان با شرح #عوامل_امیدزا در ایران امروز فرمودند «فعالیتهای #فرهنگی در سرتاسر کشور، در نویسندگی، در تولید کتاب، در شعر و سینما، در هنر، در نقاشی، در هنرهای تجسمی، در فعالیت‌های تبلیغی و دینی، در رونق بخشیدن به فضای جامعه [انجام میگیرد]. این‌ها همه عوامل امیدزا است.»

۲- پروژه مایوس‌سازی، راهبرد اصلی دشمن است. از این رو، رهبر معظم انقلاب از منفی‌بافی عده‌ای غافل با استفاده از ابزارهای متنوع تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه عوامل امیدزا سخن گفتند؛ آن‌ها که به #امید خیانت می‌کنند و هشدار دادند این عده «کمین گرفته‌اند که روح امید را در جوان‌ها بمیرانند.»

۳- برپایه تبیین رهبر فرزانه‌مان، آنچه با آن مواجهیم، #جنگ_یاس_و_امید در عرصه عمومی است که امروزه به نحوی بی‌سابقه، تشدید شده است.
بنابراین، پادزهر این نقشه پیچیده دشمنان، «اتحاد اراده‌های مردمی» علیه نفرت‌پراکنی است؛ نقشه‌ای که مستقیما #وحدت_ملی ایرانیان را نشانه رفته است.

این سه‌گانه راهبردی درباره رونق فرهنگ به مثابه عامل امیدزا، نقشه مایوس‌سازی و ضرورت اتحاد اراده‌ها، چراغ راه همه ماست.
هر ملتی که از «فرهنگ، امید و اراده» تهی شود،پویایی‌اش به رکود می‌انجامد. کار بزرگ رهبر فرزانه ما، زنده نگه داشتن این ارکان حیاتی در #ایران بزرگ و جهان اسلام است.محمدمهدی اسماعیلی
۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۰۹
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |