اخبار

آیین رونمایی از اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری ودستیار ارشد شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد

آیین رونمایی از اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری ودستیار ارشد شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد
صابر اکبری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حامد علامتی مدیرعامل کانون برای همراهی در انتشار این نشریه تشکر کرد و از مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون خواست در معرفی این نشریه کمک کنند

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛  حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری ضمن ابراز خرسندی از انتشار این نشریه گفت: امیدوارم انتشار پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان با همین رویکرد خوب پیش برود.

وی افزود: برخی نشریات، محل چاپ پایان‌نامه‌ها می‌شود و این آفت نشریه‌ها است.

علامتی تصریح کرد: به عنوان کارشناس حوزه کودک و نوجوان به دوستان هیات تحریریه این نشریه می‌گویم اگر به دنبال حل مسائل کودک و نوجوان هستید آن‌ها را شناسایی کنید و براساس آن مقاله نوشته شود.

اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان رونمایی شد

مدیرعامل کانون بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که در حال حاضر در کشور پژوهشگاه کودک و نوجوان نداریم. بنابراین در مسیر انتشار این پژوهش‌نامه کنار شما هستیم و کمک می‌کنیم تا بهره‌برداری لازم صورت بگیرد.

حامد علامتی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری این رونمایی در جلسه گردهمایی مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری، مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون را به عنوان اصلی‌ترین نیروهای تأثیرگذار مجموعه معرفی کرد.

در بخشی دیگر از این برنامه صابر اکبری دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: دغدغه ما مسأله نوجوانی بود و برای پرداختن به این موضوع سراغ پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان رفتیم.

وی با اشاره به خلا علمی و ساختاری موجود در این زمینه گفت: در فرهنگ عمومی و رسمی کشور در مورد نوجوانی شکاف وجود دارد. در واقع زیست نوجوانی، نقطه کور مطالعات آکادمیک و فرهنگ رسمی است که متاسفانه روز به روز بیشتر می‌شود.

صابر اکبری در پایان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حامد علامتی مدیرعامل کانون برای همراهی در انتشار این نشریه تشکر کرد و از مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون خواست در معرفی این نشریه کمک کنند.

همچنین محمدتقی کرمی سردبیر پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: کودک و نوجوان در ایران از دوره‌های سنی فراموش شده است.

وی ادامه داد: اولین هدف ما از انتشار این مجله تخصصی این است که کودکان به عنوان موضوع مستقل مورد توجه باشند و از حاشیه به متن بیایند.

سردبیر پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان تصریح کرد: وقتی درباره مسائل کودک و نوجوان صحبت می‌کنیم یک سری بحث‌های آسیب‌شناسی مطرح می‌شود. در عین اینکه این حرف‌ها لازم است ولی صحبت درباره سایر موضوع‌های کودکان و نوجوانان هم لازم است، برای همین این مجله را با نگاه به مسائل تربیتی میان رشته‌ای طراحی کرده‌ایم.

کرمی ادامه داد: به همین دلیل این اتفاق در کانون پرورش فکری رقم خورد چون در کانون این نگاه تربیتی غلبه دارد.

شورا

آیین رونمایی از اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان بعدازظهر روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون و جمعی از مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۰۶:۳۵
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |