اخبار

برگزاری رویداد ملی عطر و رایحه‌ ایرانی» با حضور فعالان صنعت و دانشگاهیان به میزبانی کاشان

برگزاری رویداد ملی عطر و رایحه‌ ایرانی» با حضور فعالان صنعت و دانشگاهیان به میزبانی کاشان
پیش‌رویداد این برنامه روز شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ در شهرستان کاشان برگزار شد
.
، دکتر سید مجید امامی، ضمن تقدیر از فعالان حوزه فرهنگ و صنعت عطر و گیاهان معطر و دارویی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: «کاشان در زمینه تولید و صادرات عرقیات در سطح جهان مطرح است، اما در فرآوری و بهره‌برداری از اسانس گل محمدی به عنوان ماده اصلی بسیاری از عطرها هنوز در ابتدای راه است. این رویداد به دنبال توسعه افق پیش‌روی صنعت عطرسازی در سایه توجه به پیشینه فرهنگی و سبک زندگی مرتبط با گل محمدی و سایر گیاهان معطر است.

دکتر امامی در ادامه بیان کرد ارتباط اعتقادی و عمق دینی مردم کاشان با دین مبین اسلام را  حتی در نام گذاری گل رز که به آن گل محمدی می‌گویند به وضوح می‌توان دید. در همین راستا نیز شورای فرهنگ عمومی با تصویب روز ۲۰ اردیبهشت ماه در تقویم به عنوان روز گل محمدی و گلاب تلاش کرده تا زمینه احیای این سیره نبوی و توسعه اقتصادی مناطق تحت پوشش این محصول راهبردی فراهم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه مردم کاشان بایستی همچون گذشته آیین‌ها و سبک‌زندگی خود را حول فرهنگ عطر که از سفارشات پیامبر اکرم «ص» است، احیا کنند و از این حیث الگوی سایر مناطق و نواحی فرهنگی ایران شوند.
رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ با مشارکت صنعتگران عطر و گیاهان دارویی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فرهنگی برگزار خواهد شد.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |