اخبار

با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درسمنان صورت گرفت:

رونمایی از دوعنوان کتاب مد ولباس ودفاع مقدس

رونمایی از دوعنوان کتاب مد ولباس ودفاع مقدس
با حضورجناب آقای دکتر امامی، رییس کارگروه مد و لباس کشوراز دو عنوان کتاب در حوزه طراحی،مد ولباس ودفاع مقدس دراستان سمنان رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،دراین مراسم دو عنوان کتاب «زیبایی شناسی نقش گل و مرغ در منسوجات دوران صفوی و بررسی پوسترهای جنگ درجهان ودفاع مقدس رونمایی شد.
 کتاب «زیبایی شناسی نقش گل و مرغ در منسوجات دوران صفوی» نوشته صمد کاویانی، فاطمه نصرتی زاده، حورا مدیحی و مرضیه پاسبان دیمان به‌ تازگی با شمارگان هزار نسخه، ۱۲۰ صفحه و بهای ۱۷۵ هزار تومان توسط انتشارات نوآوران دانش منتشر و راهی بازار نشر شده است.
صمد کاویانی درحاشیه این مراسم گفت:دوره صفوی یکی از دورانهای طلایی تاریخ هنر ایران اسلامی بوده است که در این دوره اکثر هنرها و صنایع ایران به اوج شکوفایی و تجلی خود رسیده اند. در این بین پارچه بافی از هنرها و صنایع مورد توجه و حمایت پادشاهان صفوی گردید و میتوان این دوره را عصر طلایی صنعت و هنر نساجی در کشور ایران دانست تهیه و بافت انواع پارچه های ابریشمی قلم کار، ترمه، مخمل زری و انواع دوخته دوزی بر زمینه پارچه نشان دهنده اهمیت این هنر بوده است. در این دوره نقاشی گل و مرغ نیز که نوعی از نگارگری ایرانی محسوب میشود، قدمهای آغازین خود را بر میداشت و در تمامی شئون هنری برای مثال در آثاری چون کاشیکاری صنایع چوبی و فلزی نقاشی های زیرلاکی و منسوجات کاربرد فراوانی پیدا کرد.
۲۰ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |