اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور :

شوراهای فرهنگ عمومی در استانها، چشم تیز بین تغییرات فرهنگی در جامعه باشند

شوراهای فرهنگ عمومی در استانها، چشم تیز بین تغییرات فرهنگی در جامعه باشند
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه این شوراها در استانها باید چشم تیزبین تغییرات فرهنگی در جامعه باشند، از ارائه ظرفیت‌هایی در قالب رویداد خانواده و فرهنگ عامه در 9 عرصه توسط این شورا به استان‌های کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،مجید امامی در نشست فوق العاده شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: ظرفیت‌های خوبی در عرصه مد و لباس و صنایع فرهنگی در کشور وجود دارد که می‌توان از آنها بهره مناسب برد.

وی به تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود اشاره کرد و گفت: این نقشه راه در ۹ عرصه متنوع بر اساس اولویت‌های شهرستان برنامه‌ریزی شده است که پس از تصویب، کمک می‌کند تا منابع فرهنگی دستگاه‌های اجرایی متمرکز و روی امور به اجماع برسد و سپس سلیقه دستگاه‌ها پیگیری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات حداکثری نیازمند ترویج نگاه و نگرش فرهنگی است و به تعبیری جهاد تبیّن بر جهاد تبیین مقدم است تا قوه تشخیص اخبار دروغ از اخبار واقعی در جامعه ایجاد شود که به برگزاری انتخابات هرچه باشکوه تر کمک ‌می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تدوین قرارداد خواهرخواندگی بین شهرهای شاهرود از ایران با نجف اشرف در عراق در شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری می‌شود.

امامی با بیان اینکه برای ایجاد همبستگی، اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی، مقدمات خواهرخواندگی شهرهای شاهرود با نجف اشرف فراهم شده است، افزود: وجود علمای بزرگی چون آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی و دیگر علمای دینی که در بالندگی فقه، کلام و عرفان شیعه تاثیرگذار بودند در این شهر موجب شد تا پیشنهاد خواهرخواندگی این دو شهر ارایه شود.

وی با بیان اینکه این نوع فعالیت‌ها می‌تواند در فرهنگ عمومی بسیار تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: معاونت بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی کشور با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و وزارت امور خارجه آماده پیگیری، تدوین و تعامل با مسئولان در شهر نجف اشرف عراق در خصوص این پرونده هستند.

امامی به جایگاه شاهرود در عرفان، معنویت اسلامی و همچنین وجود علمای بزرگ در این شهر اشاره کرد و گفت: باید تعامل این شهر با شهرهای بزرگ جهان اسلام در قالب قراردادهای خواهرخواندگی تقویت شود.

وی، رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل خیابان‌هایی به نام این شهرها از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها دانست.

امامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شاهرود یکی از موفق‌ترین شوراها در کشور است، ادامه داد: دلیل این موفقیت رهیافت فرهنگی رییس و اعضای این شورا است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، شاهرود را شهر عالمان، دانشمندان و فرهیختگان بزرگ خواند و گفت: فعالیت‌های ارزشمند مختلفی در عرصه‌های جهاد تبیین، خانواده و گردشگری در این شهرستان تاریخی و تمدنی در استان سمنان انجام شده است.

در این نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  از امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، فرماندار شهرستان شاهرود و جمعی از اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تقدیر کرد.

 

۲۱ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۵۶
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |