اخبار

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با پدر شهید عباس دانشگر

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با پدر شهید عباس دانشگر

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، مجید امامی به همراه فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با حضور در منزل شهید عباس دانشگر، با پدر این شهید که از وی به عنوان جوانان مومن انقلاب یاد می شود به گفت و گو نشست و در جریان نقش و خصوصیات اخلاقی و معنوی این شهید بزرگوار قرار گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور روز سه شنبه با حضور در امام زاده علی اشرف سمنان و مزار شهید عباس دانشگر، با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل از مقام وی تجلیل کرد.

پدر شهید دانشگر در این نشست به تشریح ویژؤگی های اخلاقی، تحصیلی و ... پرداخت و از وی به عنوان جوانی بسیار دقیق، باهوش، با اخلاق و ... که هیچگاه نماز اول وقت و حضور وی در مسجد ترک نشد یاد کرد.

مومن دانشگر با بیان خاطراتی از این شهید اظهار داشت: در آخرین بار قبل از اعزام به سوریه و کسب فیض شهادت مسوولان دانشگاه امام حسین (ع) از وی خواستند برای دیدار با خانواده به سمنان برود عباس نپذیرفت و گفت می ترسم بروم پایم بلغزد و مانع از این سفر شود و به سمنان نیامد.

پدر شهید عباس دانشگر در این نشست به تفصیل در خصوص ویژگی های شهید عباس دانشگر توضیحاتی ارائه کرد و با بیان خاطراتی از قشرهای مردم سمنان و سایر نقاط کشور به تبیین ویژگی ها و تاثیرات و نیز نقش این شهید بزرگوار در احیای ارزش های دینی و اخلاقی به ویژه در بین نسل جوان پرداخت.

وی با اشاره به تالیف و چاپ پنج عنوان کتاب از این شهید اظهار داشت: در این کتاب ها ویژگی های اخلاقی و دینی شهید عباس دانشگر به نقل از سایر دوستداران وی ارائه شده و برخی از کتاب های منتشر شده که به چاپ حتی سیزدهم رسیده در بین قشر جوان بسیار پرطرفدار و تاثیر گذار بوده است.

شهید عباس دانشگر که همیشه خنده بر لب داشت رابطه صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا کرد. آنقدر گرم و صمیمی بود که در اولین برخورد هر کس شیفته او می‌شد از سن هشت سالگی به بعد مرتب در نماز جماعت شرکت می‌کرد و با دوستانش هر سال در اعتکاف شرکت می‌کرد.

حضور او در جلسه دعای کمیل و دعای ندبه چشم‌گیر بود. او در بیشتر سخنرانی که در مسجد بود شرکت می‌کرد این حضور فعال او زمینه‌ای برای ساخته شدن شخصیت اجتماعی و معنوی او در سال‌های بعد شد. او در دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان جزو شاگردان ممتاز کلاس بود. برای ارتقاء تحصیل خودش تلاش زیادی کرد. او با اراده‌ای قوی که در ادامه تحصیل داشت توانست با رتبه عالی در دانشگاه سمنان در رشته مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) قبول شود و از طرفی به خاطر دور اندیشی و عشق و علاقه که به سپاه پاسداران داشت در آزمون دانشگاه امام حسین(ع) هم شرکت کرد و قبول شد. او یک هفته‌ای در فکر بود که کدام‌یک را برگزیند. اکثر دوستان و آشنایان به او پیشنهاد دادند که در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل بدهد، ولی او به این نتیجه رسید که دانشگاه امام حسین(ع) که یک دانشگاه انسان‌سازی است انتخاب کند. به دیگران می‌گفت من دوست دارم برای خدمت به اسلام وارد سپاه پاسداران شوم.

او  پنجم مهرماه 1390 وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد. بعد از سپری کردن دوره آموزش افسری به‌خاطر فعالیت‌های فرهنگی او در دانشگاه مورد توجه سردار اباذری جانشین فرماندهی دانشگاه قرار گرفت و در دفتر جانشین فرماندهی دانشگاه مشغول به کار شد. او با استفاده از فضای معنوی دانشگاه و با مطالعه توانست بنیه اعتقادی و اخلاقی خود را روز‌به‌روز کامل‌تر کند. در این مسیر سردار اباذری معلمی دلسوز برای او بود. از دست نوشته‌های مناجات او با خداوند متعال برمی‌آید که در او تحول عظیمی رخ داده بود و پیوسته خود را در محضر خدا می‌دید و از اعمال روزانه خودش حساب می‌کشید.
او در این دوران سه‌بار در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا شرکت کرد و چندین بار برای تعالی روح خود به قم و مشهد مقدس مسافرت کرد.
او در بیست و سوم بهمن سال 1394 دختر عموی خود را به همسری برگزید و صیغه موقت خوانده شد. چند صباحی از دوران نامزدی نمی‌گذشت که عزم سفر به سوریه کرد. سردار اباذری به او گفت شما تازه صاحب همسر شدی، ولی او با اصرار زیاد داوطلبانه در اول اردیبهشت سال 1395 عازم سوریه شد. دوستانش به او گفتند شما چگونه در مدت دو ماه نامزدی می‌خواهی به سوریه بروی او گفت می‌ترسم زمین‌گیر شوم و توفیق از من سلب شود. او اعتقاد داشت حضور در جبهه مقاومت واجب عینی است و باید از حرمین شریفین با تمام توان دفاع کنیم. در این مقاله زندگینامه شهید عباس دانشگر ارائه شده است.

روزهای پایانی مأموریت او بود مدت 50 روز در محورهای متعدد درگیری حاضر می‌شد و در سخت‌ترین شرایط در نزدیکی دشمن دلاورانه می‌جنگید. او در بیستم خرداد 1395 در حالی که 23 بهار از سن او می‌گذشت در منطقه خلصه در حومه جنوبی استان حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید.

پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در دانشگاه امام حسین (ع) به زادگاهش سمنان آورده شد و در شهرستان سمنان هم پس از تشییع مردم شهید پرور در امامزاده حضرت علی اشرف (ع) به خاک سپرده شد.

 

۲۰ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |