اخبار

استاندار چهارمحال و بختیاری: صنایع برای بخش فرهنگ اعتبار اختصاص دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری: صنایع برای بخش فرهنگ اعتبار اختصاص دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داد در قالب دستورالعملی مصوب ، از محل مسوولیت‌های اجتماعی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، اعتباری به بخش فرهنگ استان اختصاص یابد.

غلامعلی حیدری استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه 5 آذرماه 1402 در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت:این استان از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی با خیزش مردمی همراه بود و در ۲۰ بهمن مردم استان با امام راحل بیعت کردند و چنین روزی در تاریخ ماندگار شد و با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در استان با عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت شد که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی منشأ خدمات بسیاری در استان به ویژه در حوزه فرهنگی بوده است به‌طوری‌که ما قبل از انقلاب، مرکز دانشگاهی نداشتیم اما بعد از آن راه‌اندازی مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه از رونق خوبی در استان برخوردار شد و در حال حاضر زیرساخت‌های فرهنگی خوبی در استان ما ایجاد شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با این وجود، استان از دوران طاغوت گرفتار محرومیت تاریخی بود که اگر چه بخش زیادی از آن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از میان برداشته شده است اما برای رفع کامل این چالش‌ها می‌طلبد اعتبارات بیشتری به استان اختصاص یابد.

حیدری با ارزیابی مطلوب از سفرهای استانی رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، تاکید کرد: در دور اول سفرها، اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت و در این دور نیز به همین شکل اما برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نیاز به اعتبارات بیشتری است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم در استان تشکیل و مصوبات خوبی در این شورا تدوین می‌شود، گفت: ظرفیت‌های انسانی، فرهیختگان و نیروی مستعدی در استان وجود دارد که با وحدت و همدلی موجود می‌تواند منشأ اثر برای رونق و شکوفایی استان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه استقبال مردم از رییس جمهور در سفر دوم به این استان را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: استقبال از رییس جمهور در استان بی‌نظیر بود که این نشان از امید و اعتماد مردم به مسوولان خود است.این استقبال مردمی، مسوولیت مدیران را سنگین‌تر کرده است و برای قدردانی از این حضور باید تا می‌توان خدمتگزاری کرد.

وی به دیگر خدمات دولت سیزدهم و مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور به این استان اشاره کرد و گفت: به دستور آیت‌الله رئیسی، ستادی برای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل می‌شود تا نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در این استانها کاهش یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، رسیدگی به امور مساجد را امر مهمی عنوان کرد و گفت: بازگشت به مساجد به عنوان پایگاه تاثیرگذار دینی خیلی مهم است که باید با انجام اموری نظیر برقراری بیمه خادمان مساجد و اختصاص ردیف اعتباری ویژه مساجد در رونق این مکان‌های مقدس گام‌های بیشتری برداشت.

۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۰