اخبار

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مود

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه دومین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی بخش مود در محل دفتر امام جمعه شهر مود برگزار گردید. حجه الاسلام والمسلمین رضایی  امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش مود در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی بیان داشت: مطالعه و خواندن فعالیت باارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، اما بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای خود و جامعه نمی‌کنند. کتاب منبع باارزشی از اطلاعات غنی بوده و خواندن کتاب موجب افزایش دانش و اطلاعات خواهد شد.

وی افزود: بخش مود مهد علما و دانشمندان برجسته و دارای سبقه و پیشنیه فرهنگی بسیار درخشانی است که باید در راستای معرفی این ظرفیت ها بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد:بخش مود در حوزه های گردشگری ، علمی، فرهنگی و مذهبی دارای ظرفیت های بی نظیری است که باید از تمام توان موجود برای معرفی و بالفعل کردن این ظرفیت ها استفاده نماییم. ایشان افزودند برگزاری نکوداشت روز شهرستان بهترین فرصت برای شناساندن این ظرفیت ها میباشد که باید تمام توانمان را بکار گیریم تا این مهم به بهترین نحو در سطح جامعه شناسانده شود. 

جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه در این جلسه ضمن گرامیداشت و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی بیان داشت: بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می آورد و به او حکمت های جان پرور می آموزد.

جعفری در ادامه پیرامون دستور کار جلسه نسبت به برگزاری روز فرهنگی بخش مود  مطالبی را بیان داشت که بعد از بحث و تبادل نظر مقرر گردید جهت معرفی یک روز بعنوان روز فرهنگی مود تمامی سنجه ها و شاخص ها را بررسی و جهت مصوب نمودن آن طرح و ایده های خود را به فرمانداری شهرستان ارائه تا در شورای فرهنگ عمومی مصوب گردد.


۲۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۰۴