اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی:

هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است

هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب با آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده معزز ولی فقیه در استان، ضمن ارائه اهم برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: هم‌افزایی دستگاه‌ها از سیاست‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این دیدار گفت: هم‌افزایی دستگاه‌ها از سیاست‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت است همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گردید، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی باشند.
وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته در استان خراسان جنوبی برای امسال ۶۱۵ برنامه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شود.
دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت هفته کتاب با اشاره به فعالیت ۴۷ کتاب‌فروشی و ۳۹ انتشاراتی فعال در سطح استان، اظهار داشت: استان ما در این خصوص ظرفیت خوبی دارد که آخرین کتاب رونمایی‌شده «هنر مردان خدا» با قلم نویسنده هم استانی، حسین یوسفی می باشد.
وی ادامه داد: همچنین در سالی که گذشت با هدف افزایش سرانه مطالعه تعداد ۵۰۰۰ جلد کتاب توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به عنوان هدیه در بین اماکن و موسسات مختلف توزیع شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال در رویداد فرهنگی بزرگداشت هفته کتاب به دو نکته افزایش سرانه مطالعه و افزایش کیفیت سرانه مطالعه با تاکید به این نکته که چه چیز بخوانیم توجه ویژه ای نیز شده.
فرخنده به برنامه‌ محوری هفته کتاب در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: امشب 24 آبان ماه ساعت 18:30 مراسم اختتامیه نمایشگاه تخصصی کتاب در تالار وحدت دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود که از فعالان این حوزه تقدیر خواهد شد.
وی در پایان گفت: مقرر گشته به مناسبت بزرگداشت روز پرستار با حضور در یکی از بیمارستان های سطح شهر و اهدای کتاب این رویداد را همزمان با هفته کتاب گرامی داریم.
۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷