اخبار

زنده نگه داشتن یاد شهدا بالاترین ارزش است.

زنده نگه داشتن یاد شهدا بالاترین ارزش است.
به گزارش روابط عمومی اداره فررهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه:ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه در روز یکشنبه مورخ 21آبانماه سال جاری در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فررهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه:ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه در روز یکشنبه مورخ 21آبانماه سال جاری در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید حسین کاظمی امام جمعه محترم شهر سربیشه و رئیس شورای فرهنگ عمومی درسخنانی برگزاری برنامه ی وزین  نکوداشت روز شهرستان در سال گذشته را درجهت معرفی دستاوردهای و زیر ساختهای شهرستان و همین طور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلای پنج این شهرستان ستود و گفت با همت مسئولین و مردم و مساعی معمول آنها امسال برنامه ای وزین درجهت برگزاری نکوداشت روز فرهنگ شهرستان برگزارشود.

رئیس شورای فرهنگ  عمومی پیرو دستور کار جلسه بیان داشت: پیامدها و دستاوردهای روز شهرستان باید برای مردم بازگو شود تا سطح مطالبات مردم بالا رفته و مردم از مسئولین توقع برگزاری مراسم بنحو احسن را داشته باشند. ایشان بر لزوم انتشار دستاوردها از طریق رسانه و فضای مجازی در قالب تصویر تاکید کرد.  وی گفت: با توجه به فعالیت های متفاوت دولت سیزدهم نسبت به دولت های گذشته، فعالیت مسؤلین شهرستان و نوع برخورد با مردم باید بنحوی باشد که مردم امیدوار باشند. رییس شورای فرهنگ عمومی در پایان صحبت‌های خود بر لزوم انتشار پیام شهدا مخصوصا پیام شهدای شهرستان سربیشه تأکید کرد.

  محمد رضا لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه ونایب الرئیس شورای فرهنگ عمومی در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت:زنده نگه داشتن یاد شهدا بالاترین ارزش است. وی اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و افزود: شهدا با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری و ارزش‌ها را زنده کردند از این رو زنده نگاه داشتن یاد آنان نوعی ارزش است.

نایب الرئیس شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: شهدای گران‌قدر در دنیا به ما عزت، اقتدار، استقلال و سربلندی دادند و فردای قیامت برای ارتقای درجه‌مان باید به سراغ شهدای والا‌مقام برویم. لکزایی تصریح کرد: شهیدان والامقام با ایثار و روحیه شجاعانه خود مانند اساتید اخلاق برای تمام نسل‌های بشری هستند و جوانان و مسئولان ما باید همیشه شهدا را به عنوان الگو در زندگی خود به یاد داشته باشند.

فرماندار سربیشه افزود: روز نکوداشت شهرستان بهترین روز جهت برگزاری یادواره شهدا است. وی با توجه به برگزاری مطلوب روز شهرستان در سال گذشته گفت: برگزاری چنین مراسم باکیفیت و مطلوب و در شأن مردم شهرستان سربیشه، مرهون خون شهدا، تلاش مسؤلین و تشکل‌های مردمی است و انشالله با مدد شهدا و پای کار آمدن همه مردم و مسئولین دلسوز این خطه ، امسال با قوت بیشتر این نکوداشت برگزار خواهد شد.

محمد جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه در این جلسه ضمن ارائه گزارش یکساله شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: از ابتدای آبانماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ جلسه شورای فرهنگ عمومی با مجموع ۵۴ مصوبه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مناسبتهای ملی و مذهبی برگزار گردیده است که بیش از ۹۵٪ مصوبات عملیاتی گردیده است. از مهمترین برنامه‌هایی که در شورای فرهنگ عمومی مصوب گردیده و عملیاتی شده است میتوان به:

* . تشکیل کمیته‌های تخصصی و ریل گذاری مباحث فرهنگی و اجتماعی متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی و ایجاد قرارگاههای شناختی و کارگروههای فرهنگی و اجتماعی، ایثار و شهادت، سرمایه اجتماعی، دین و فرهنگ، خرد، نشاط اجتماعی، آسیبهای اجتماعی، جوانان و ظرفیت آنان، مصرف فرهنگی و فضای مجازی اشاره کرد.

*.  برگزاری مراسم نکوداشت روز شهرستان بنحو شایسته و مطلوب.

*.  توجه ویژه و اثربخش به نظرات نخبگان و متنفذین در اجرای صحیح برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی .

*.  تشکیل قرارگاه مرکزی در جهت تبیین مسئله عفاف و حجاب، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و کارگاههای آموزشی، تهیه و تولید پیام، پوستر، کلیپ، بنر پیرامون مباحث مربوطه «حداقل ۱۰ نشست و کارگاه/ بیش از ۱۰۰ محتوای تولید شده» .

*.  تعیین خط مشی و راهبرد برای نظارت دقیق و مستمر توسط دستگاههای ذیربط از اصناف نسبت به مهار تورم و افزایش تولید.

*.  تشکیل قرارگاه مردمی غدیر در فرمانداری جهت برگزاری جشنهای باشکوه قربان تا غدیر «پارک لاله».

*.  رصد و ارزیابی اقامه نماز جماعت در سطح دستگاههای اجرایی و مساجد شهر و روستاهای شهرستان.

*.  اجرای دقیق طرح مردم شایسته خدمت «برپایی میز خدمت» در مصلی‌های نماز جمعه شهرستان و بعضاً مساجد سطح شهر و روستاها.

*.  سیاستگذاری و برنامه ریزی در جهت اقامه مراسمات ملی و مذهبی، ویژه برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا در ماه‌های محرم و صفر.

*.  تبیین و نگاه ویژه و مستمر به موضوع جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم در مراسمات توسط خطیبان و مادحین شهرستانی و مدعوین استانی و کشوری «حداقل ۱۵ برنامه».

*.  تبیین و تقنین و بازنشر مباحث زیست عفیفانه و شاخص‌های پایداری خانواده وفق کلام مقام معظم رهبری در قالب برگزاری جلسات، نشست‌ها و کارگاههای آموزش تخصصی در سطح مدارس و دیگر برنامه های عملیاتی فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان «حداقل ۲۰ برنامه».

*.  اهتمام به فرهنگ و سنت غنی و اصالت ریشه دار شهرستان نسبت به معرفی و شناساندن زیر ساختها و تنوع لباس محلی در سطح استان و کشور «شناساندن و حضور در برنامه‌ها و نمایشگاههای شهرستانی، استانی و ملی».

*.  سیاستگذاری و برنامه ریزی متقن جهت برگزاری مردمی مراسمات محوری ایام فاطمیه در سطح شهرستان . • هماهنگی و ترسیم خط مشی و رصد برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان

۲۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹