اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی:

نگاه جامعه غرب به زن رسالت‌محور نیست

نگاه جامعه غرب به زن رسالت‌محور نیست
فرخنده با بیان اینکه نگاه جامعه غرب به زن رسالت‌محور نیست، گفت: جاهلیت قدیم، انسانیت زن را فراموش و او را زنده به گور کرد اما جاهلیت مدرن، رسالت زن را فراموش نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز ظهر (۲۱ آبان) در مراسم اختتامیه اولین محور از رویداد علمی، فرهنگی، هنری طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی (اصیلا) با عنوان خلاقیت و ایده‌پردازی در استان اظهار کرد: مقوله پوشش یک فرهنگ عام است و مخصوص بانوان نیست بلکه مردان و زنان را در برمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه روش ارتباط‌گیری با مخاطب برای دعوت به پوشش مناسب هم مناسب نیست، در ادامه به توضیح طرح فرهنگی و علمی اصیلا در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی پرداخت و افزود: طرح کامل و دانش‌بنیان اصیلا از ایده تا تولید محصول در حوزه مد و لباس است.
وی با اشاره به اینکه امروز اختتامیه اولین محور از رویداد علمی، فرهنگی، هنری طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی (اصیلا) با عنوان خلاقیت و ایده‌پردازی با همکاری دانشکده سپیده کاشانی برگزار شد، بیان کرد: گام دوم کمیته علمی و پژوهشی با مسئولیت دانشگاه بیرجند است که در این خصوص بخش دانشجویی و اساتید وارد بر حوزه علم و پژوهش در زمینه پیشینه پوشش در ایران و اسلام شوند و بسته علمی تهیه کنند و مقالات برتر تجلیل شود.
فرخنده با بیان اینکه گام سوم تبلیغات محیطی و تبیینی است، تصریح کرد: مجموعه شهرداری‌های استان و قرارگاه جهاد تبیین در این بخش فعالیت دارند و در بخش تبلیغ باید رویداد و ورکشاپ تخصصی گرافیکی برگزار شود و آثار برگزیده در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها اکران شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به کمیته توانمندسازی در طرح اصیلا اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی و کارگاه توانمندسازی برای کنشگران حوزه مد و لباس استان برگزار خواهد شد..
وی بیان کرد: در مرحله پایانی این طرح از ایده‌پردازی به خلق محصول خواهیم رسید که قرار است محصولات حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی در قالب نمایشگاهی در پایان سال جاری عرضه شود.
فرخنده در ادامه گفت: جاهلیت قدیم، انسانیت زن را فراموش کرد و او را زنده به گور کرد اما جاهلیت مدرن، رسالت زن را فراموش کرده و دچار سردرگمی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر نگاه به زن در گذشته انسان‌محور نبوده امروز نگاه جامعه غرب به زن رسالت‌محور نیست که امیدواریم به آنچه که در شأن زنان از نگاه اسلام و قرآن است و شخصیتی که خداوند برای زن قائل شده است، برسیم.
وی به ابعاد فوق‌العاده نگاه روانشناسی قرآن کریم به زنان و تاثیر پوشش در معرفی شخصیت افراد پرداخت و گفت: در حوزه پوشش مد و لباس در جایگاه زنان و مردان سلامت روان و آرامش درونی را به دنبال دارد

.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۲۱