اخبار

برپایی چهل و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز (استان قزوین)

برپایی چهل و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز (استان قزوین)

چهل و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز در روز شنبه سیزدهم آبان ماه در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مهدوی امام جمعه شهر الوند ضمن گرامی‌داشت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز گفتند: تسخیر لانه جاسوسی به تعبیر امام انقلاب دوم بود و مهمتر از انقلاب اول است؛ زیرا پای استکبار و آمریکا از سرزمین ما کنده شد و امام این حرکت دانشجویان را تایید کردند. بر این اساس انقلاب ما اساساً یک انقلاب فرهنگی بود؛ اما بحث فرهنگ در حال حاضر مغفول مانده است.

 شورای فرهنگ عمومی شامل تمام اقشار جامعه  و تمام مقوله‌های فرهنگی و در همه زمینه‌های فرهنگی می‌شود و مدیریت واحد فرهنگی جهت پیشگیری از موازی کاری و استفاده از تمام قابلیت‌ها و سرمایه‌ها در شهرستان ضروری است . در مواقعی لازم است که از کار مردمی استفاده شود و این نیاز به یک مدیریت واحد دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز همچنین به ضرورت تشکیل یک قرارگاه فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و افزود: این قرارگاه فرهنگی باید در مساجد تشکیل شود. در این جهت نیاز است امام جماعت، هیأت امنا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دیگر فعالین حاضر در مساجد نظیر بسیج در این کارگروه حضور داشته باشند و همه مسؤولیت پذیر باشند. مجلس نیز در حال تدوین سند ملی فعالیت‌های فرهنگی مساجد است ولی تا تدوین این سند باید کارگروه‌ها و هیأت‌های اندیشه ورز در مساجد تشکیل گردد تا کار پیش برود و مساجد از رکود خارج شوند.

۱۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶