اخبار

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به بیرجند از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی،  محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه (۱۲ آبان) از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی در محل فرهنگسرای مرکز استان بازدید کرد.

نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی در قالب ۲۳ غرفه و ۲ سیاه‌چادر از دهم تا سیزدهم آبان در محل فرهنگسرای شهر بیرجند دایر شده است.
در این نمایشگاه چادرهای عشایری، لباس‌های بومی و محلی، توانمندی‌های صنایع‌دستی استان و اجرای زنده صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی و مشاهیر و ... به نمایش گذاشته شده است.
 اجرای مراسم محلی و آیینی، مولودی خوانی، خاوران خوانی و ... از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه می‌باشد که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه برای بازدید و افتتاح چند طرح‌ همچنین حضور در برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در آغاز این سفر دو روزه از پروژه نیمه تمام تالار بزرگ شهر بیرجند که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۰ شروع شد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.
در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز ضمن شرکت در جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد نیز دیدار و گفتگو کرد. 
حضور در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خراسان جنوبی، بازدید از موزه شهید رئوفی فرد و دیدار با خانواده این شهید گرانقدر از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز سفرش به خراسان جنوبی است.
دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، افتتاح خانه فرهنگ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا، بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان استان و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان از برنامه‌های اسماعیلی در دومین روز سفر به این استان اعلام شده است.
قابل ذکر است، هفته فرهنگی استان ۷ تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار، خراسان جنوبی «دیار علم و ایمان» نامگذاری شده است.
۱۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳