اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول در سال ۱۴٠۲، روز چهارشنبه ۱۹ مهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این نشست با حضور حجت الاسلام فریادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، محمدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی ودیگر اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست مصوبات جلسه پیشین شورا بررسی شد و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول ضمن تبریک میلاد  حضرت پیامبر(ص) و همچنین پیروزی جبهه مقاومت فلسطین بر نیروهای غاصب اسرائیلی  اظهار نمود: در شهرستان چرداول ۵۴ مسجد و ۸ حسینیه و در مجموع ۶۴ مرکز فعالیت‌های فرهنگی و دینی و مذهبی وجود دارد که ۸ مورد آن دارای امام جماعت بوده و مابقی  محروم از امام‌جماعت می باشد.

امام جمعه شهرستان چرداول با اشاره به جایگاه مهم مساجد در اسلام و لزوم رسیدگی به مساجد تصریح کرد: از مسئولین می خواهیم که در حفظ و نگهداری این مکان دینی، مذهبی و انسان‌ساز از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکنند.

در ادامه این نشست محمدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول ضمن‌ تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: بر همه ما لازم است قدر مسجد را بشناسیم؛ چرا که مسجد مرکز تجمع مؤمنین برای ذکر خدا و کانون مهم دینی و علمی و محل رفع مشکلات اجتماعی است.
مصوبات سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداولبه قرار زیر است: 
مقرر شد مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام و همچنین مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی  در خصوص نیروهای این دو نهاد اسلامی در این شهرستان هر چه سریع تر  تعین تکلیف  ابلاغ حکم و دیگر امکانات اداری و نیرو در  اختیارشان قرار گیرد.
مقرر شد شهرداری سرابله نسبت به عملیاتی نمودن سیستم صوتی از میدان معلم تا مسجد جامع شهر سرابله  اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورا ارسال نماید.
مقرر شد مصوبات جلسه دوم از بند یک تا بند ۹ توسط ارگانها و نهادهای حاضر در آن جلسه به صورت جد عملیاتی و نتیجه را به دبیرخانه شورا ارسال نمایند. 
مقرر شد جهت حفظ و جایگاه مساجد پخش اذان یومیه در سپاه ناحیه چرداول و نیروی انتظامی و دیگر اداراتی که از ظرفیت سیستم صوتی برخوردار هستند، صورت پذیرد. 
مقرر شد اداره آموزش و پرورش شهرستان چرداول نسبت به شناسایی مدیرانی که در حوزه دین و معارف مشغول به خدمت  هستند اقدام نماید و نتیجه را به دبیرخانه شورا اعلام نماید. 
مقرر شد اداره میراث فرهنگی نسبت به ساماندهی  تالارهای سطح شهرستان اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورا ارسال نماید.
مقرر شد آن‌دسته از مسئولین عضو شورای فرهنگ عمومی که درسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان حضور نداشته‌اند علت عدم حضور خود را به صورت کتبی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال نمایند. 
مقرر شد که پایگاه‌های مقاومت سپاه ناحیه شهرستان چرداول با همکاری کانون‌های فعال فرهنگی مساجد جهت ترویج و ترغیب جوانان به نماز نسبت به پخش اذان یومیه در سطح شهر محله اقدام نمایند.
۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۳۰
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |