اخبار

برای اینکه بتوانیم کارها را پیش ببریم، ابتدا باید یک سند چشم انداز فرهنگی تدوین کنیم

برای اینکه بتوانیم کارها را پیش ببریم، ابتدا باید یک سند چشم انداز فرهنگی تدوین کنیم
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا : برای اینکه بتوانیم کارها را پیش ببریم، ابتدا باید یک سند چشم انداز فرهنگی تدوین کنیم؛ لذا از همه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست دارم همه با جدیت این موضوع را در رأس برنامه های خود قرار دهند.

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بویین زهرا در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضای شورا برگزار شد، بیان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید تصمیمات کلان برای فرهنگ شهر و شهرستان گرفته شود.

وی افزود: رد پای اثر فرهنگی در همه حوزه ها دیده می شود؛ به طور مثال شهرداری، نیروی انتظامی، ورزش، مساجد، دانشگاه ها و روحانیون معزز همه به نوعی با فرهنگ سروکار دارند. اما با وجود نهادها و سازمان های فرهنگی بی شمار، همچنان کارهای بر زمین مانده زیادی در این حوزه وجود دارد.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا گفت: برای اینکه بتوانیم کارها را پیش ببریم، ابتدا باید یک سند چشم انداز فرهنگی تدوین کنیم؛ لذا از همه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست دارم همه با جدیت این موضوع را در رأس برنامه های خود قرار دهند تا موضوعات و مسائل مهم فرهنگی احصا و شناسایی شود.
وی ادامه داد: مقوله فرهنگ یک کار ظریف و نرم‌افزاری و در عین حال زمانبر و پرانرژی است؛ یعنی به سادگی اتفاق نمی افتد و باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی درستی برای آن صورت بگیرد. 
ادیب رامندی عنوان کرد: باید یک سند چشم انداز فرهنگی برای شهرستان بوئین زهرا تدوین کنیم و در این راستا مشکلات، کمبودها و داشته ها و همچنین نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و منابع مالی، مورد ارزیابی قرار بگیرند و با پرهیز از جزیره ای عمل کردن، کارها بین دستگاه ها تقسیم بندی شود.
۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴