اخبار

برگزاری وبینار شورای فرهنگ عمومی و نشست هم‌اندیشی «مسابقه ملی پارس‌آرا»

برگزاری وبینار شورای فرهنگ عمومی و نشست هم‌اندیشی «مسابقه ملی پارس‌آرا»
این نشست به منظور معرفی و شرح فرآیند «مسابقه ملی پارس‌آرا» و هم‌اندیشی «شخصیت‌پردازی و صنایع فرهنگی» در دفتر مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، این نشست با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از کارشناسان دستگاه‌های ذیربط صبح امروز چهارشنبه 19 مهر 1402 برگزار شد. 

هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست گفت: «مسابقه ملی پارس‌آرا» نخستین مسابقه طراحی و بازاریابی شخصیت‌های پارسی و شخصیت‌پردازی در حوزه کودک و نوجوان  است که توسط شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
وی هدف از این مسابقه را ریل‌گذاری، غنی‌سازی و بازارپردازی طرح‌های شخصیت مبتنی بر بن‌مایه‌های فرهنگی و تمدنی ایرانی اسلامی معرفی کرد.    
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه بیان کرد: این مسابقه با توجه به اولویت پنجم موضوعات فرهنگی اعلام‌شده مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری و برنامه ملی زیست‌بوم فرهنگ‌بنیان برگزار می‌شود.

 هوشمند با اشاره به مزایای ویژه این رویداد از جمله: ثبت حقوقی بسته کامل طرح‌های شخصیت اعم از داستان، شناسنامه شخصیت‌ها، تصاویر آنان و نمونه محصولات، افزود: از دیگر مزایای این رویداد، معرفی و ترویج طرح‌های شخصیت منتخب در قالب پویش رسانه‌ای و نیز به هم‌رسانی صاحبان طرح‌ها با کسب‌و کارهای فرهنگ‌بنیان با هدف مدل تجاری طرح‌های شخصیت است.
۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |