اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول در سال ۱۴٠۲، روز چهارشنبه ۱۹ مهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این نشست با حضور حجت الاسلام فریادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، محمدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی ودیگر اعضای شورا برگزار شد.
در ابتدای این نشست مصوبات جلسه پیشین شورا بررسی شد و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول ضمن تبریک میلاد  حضرت پیامبر(ص) و همچنین پیروزی جبهه مقاومت فلسطین بر نیروهای غاصب اسرائیلی  اظهار نمود: در شهرستان چرداول ۵۴ مسجد و ۸ حسینیه و در مجموع ۶۴ مرکز فعالیت‌های فرهنگی و دینی و مذهبی وجود دارد که ۸ مورد آن دارای امام جماعت بوده و مابقی  محروم از امام‌جماعت می باشد.

امام جمعه شهرستان چرداول با اشاره به جایگاه مهم مساجد در اسلام و لزوم رسیدگی به مساجد تصریح کرد: از مسئولین می خواهیم که در حفظ و نگهداری این مکان دینی، مذهبی و انسان‌ساز از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکنند.

وی خاطر نشان کرد: مسجد باید کانون فعالیت تمام رشته‌ها برای جوانان و نوجوانان باشد؛ چه در امور ورزشی، مداحی، امور درسی  مسجد نقش تشویق و تعلیم جوانان و نوجوانان را ایفا می‌کند و اولین قدم و راهکار حرکت به سوی کانون شدن مسجد در جهت پیشروی همه امور خیر و خروج از انحصارگرایی مساجد است. 
 
در ادامه این نشست محمدی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول ضمن‌ تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: بر همه ما لازم است قدر مسجد را بشناسیم؛ چرا که مسجد مرکز تجمع مؤمنین برای ذکر خدا و کانون مهم دینی و علمی و محل رفع مشکلات اجتماعی است.

 نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول ضمن تأکید بر جایگاه والای مسجد گفت: اگر می‌خواهید خانواده‌ها حفظ شوند، آسیب‌های اجتماعی کم شود و دست مزدوران از فرهنگ اصیل اسلامی کوتاه شود  به مساجد اهمیت بدهید و درب مساجد را باز کنید و اجازه بدهید همه طوایف و افکار مختلف وارد مساجد شوند و از فضای معنوی این مکان استفاده کنند.

گفتنی است جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول چهارشنبه ۱۹مهر در محل سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |