اخبار

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم برگزار شد

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم برگزار شد
همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور رئیس، نایب رئیس و سایر اعضا در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) رباط کریم برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس حجت الاسلام حسن ترابی رئیس جلسه و امام جمعه رباط کریم ضمن سلام و خیرمقدم و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، دفاع مقدس را دفاع از ارزش ها اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی دانست که عامل اصلی پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به اینکه هشت سال جنگ تحمیلی، تهاجم همه جانبه به این ارزش ها و آرمان ها بوده که اگر به درستی بررسی و شناخته شود، مشخص می شود که امروزه هم این تهاجم های فرهنگی و جنگ های ترکیبی از همین پایگاه هایی است که در دوران دفاع مقدس از آنجا تهاجم نظامی دشمن به ایران صورت گرفت. چون دشمن نتوانست در جنگ نظامی به اهدافش برسد به تهاجم فرهنگی روی آورده است تا بلکه بتواند از این طریق به اهدافش برسد و تهاجم به ارزش ها و آرمان ها که ادامه همان تهاجم نظامی است را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس جلسه در ادامه حضور همه جانبه کشور در صحنه و مقابله با تهاجمات دشمن و حفظ این ارزش ها و آرمان ها را عامل پیروزی دانست و افزود: مبارزه با دشمن در صحنه ارزش ها به مراتب سخت تر و دشوارتر از صحنه نظامی است چرا که تهاجم نظامی تن ها را هدف قرار می دهد اما در جنگ شناختی جان ها مورد هدف قرار خواهد گرفت. چه بسا که امروز افرادی هستند که به ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی پی نبرده اند و به اسارت دشمن درآمده اند که خودشان هم نمی دانند و با افتخار اهداف دشمن را دنبال می کنند و در این عرصه های نظامی و فرهنگی هر فردی که با دشمن همکاری کند خائن است. تهاجماتی همچون تمسخر به مقدسات، بی ارزشی به جانبازان و ایثارگران، تحقیر شهدا، ترویج فساد و بی بندو باری و....اهدافی هستند که دشمن در کشور عزیزمان به دنبال آنهاست.

وی در پایان یادآور شد: دفاع مقدس همچنان پرهزینه تر، سخت تر و دشوارتر از گذشته ادامه دارد. امروز اولویت اول کشور به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مقابله با جنگ نرم دشمن است چرا که پیچیده ترین راهبرد آمریکا و غرب علیه ایران به راه انداختن جنگ نرم است. ما اگر بخواهیم با جنگ سخت دشمن مقابله کنیم باید از طریق ابزار جنگ سخت وارد شویم و در مقابله با جنگ نرم ما هم باید با قدرت نرم یعنی ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و حاکم کردن آنها در جامعه با دشمن مقابله کنیم.

در ادامه سرهنگ شهیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) ضمن سلام و خیر مقدم و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه ها و فعالیت های این هفته در سه محور الگو پردازی، تکریم و تجلیل و خدمات رسانی با انجام نزدیک به 240 برنامه پرداخت و گفت: تجلیل و تکریم از افتخارآفرینان دفاع مقدس، تجلیل از خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، برپایی میز خدمت، گلباران مزار شهدا، مسابقات کتابخوانی، ورزشی، قرانی، نمایش فیلم، عصر شعر و خاطره، راه اندازی کاروان های مقاومت، برنامه آبروی محله و.. از جمله عناوین برنامه هایی است که در این ایام در سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار می شود.

در ادامه حسینی رئیس آموزش و پرورش نیز به تشریح برنامه های بازگشایی مدارس همچون بازدید از همه مدارس، حضور خیرین مدرسه ساز در مدارس، اجرای طرح روحانیون امین در مدارس، شرکت دانش آموزان در اردوهای تربیتی و پرورشی، عضویت دانش آموزان در تشکل های مدارس پرداخت.

در پایان امید احمدی فرماندار و نایب رئیس جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مباحث مطرح شده در خصوص هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورش در مدارس را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به اتفاقات و موضوعاتی که در سال گذشته رخ داده تلنگری است که دقت ما را به مدارس و دانش آموزان بیشتر کرده و  باید برنامه های ویژه ای در مدارس با همکاری همه دستگاه های اجرایی شهرستان انجام شود.

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |