اخبار

تشکیل ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 1402

تشکیل ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 1402
ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس به ریاست حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی و با حضور محسن قضاتلو فرماندار و نائب رئیس شورا، سرهنگ گرمابدری فرمانده سپاه، حجت الاسلام مجید عبدالهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا و مسئولان ادارات و ارگان های عضو شورا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تبریک ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و قبولی عزاداری ها در ماه محرم و صفر عنوان کرد: برای اعتلای فرهنگی شهرستان باید راهکار متناسب با آسیب های موجود آن منطقه ارائه کرد. ما در چند سال اخیر در تدوین و تهیه برنامه اعتلای فرهنگی شهرستان اقدامات خوبی انجام دادیم اما در برخی از ادارات دغدغه فرهنگی وجود ندارد و این باعث شد به نتایج دلخواه دست پیدا نکنیم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی نباید در حوزه اجرایی ورود کند، خاطرنشان کرد: هدف و رسالت شورا چیز دیگری است و اگر بخواهیم در این حوزه ورود پیدا کنیم نمی توانیم به هدف اصلی و مطلوب خود که همان راهبری فرهنگی است دست یابیم. مسئولان باید با حضور میان مردم به وظایف خود که همان خدمت شایسته به مردم است، عمل کرده و یک اعتمادسازی کامل در زمینه خدمت‌رسانی ارائه کند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی در پایان گفت: آموزش و پرورش باید با یک برنامه فرهنگی قوی و رویکرد متفاوت و قابل قبول در سال تحصیلی جدید و با بهره گیری از دانش و تخصص فعالان و متخصصان فرهنگی و مذهبی در پیشبرد منویات مقام معظم رهبری و اهداف تعیین شده حرکت کنند.

محسن قضاتلو فرماندار پردیس ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول یادآور شد: ما در برخی از ادارات در حوزه اجرا با چالش و مشکل مواجه هستیم و بارها به مسئولان ادارات و ارگان ها نیز تأکید کردیم که مشکلات و مطالبات مردم باید به نحو احسن پاسخ داده شود. وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی، سیاستگذاری در حوزه فرهنگی است و مسئولان باید با ایده و فکر نو در جلسات حضور یابند و راهکارهای خوبی در جلسات  ارائه کنند. ماه ربیع الاول ماه شادی هاست و انشاالله مسئولان محترم به خصوص شهرداری ها با همکاری مردم، با برگزاری مراسم ها و جشن‌ها، نشاط اجتماعی را در بین مردم رواج دهند. در مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید تبیین و روشنگری به صورت دقیق و کارشناسی شده صورت بگیرد.

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |