اخبار

امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی؛

امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی؛
فلسفه شهادت امام حسین نجات بندگان خدا از نادانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان و اعضای انجمن علمی اربعین گفت: 

فلسفه شهادت امام حسین نجات بندگان خدا از نادانی است. لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة
در جنگ ترکیبی نقش آگاهی بخشی نهضت امام حسین علیه السلام برای زائران اربعین، کلیدی و حائز اهمیت است.

 ایفای نقش تمدن‌ سازی ما مسئولین در اربعین، باید در راستای زمینه سازی ظهور امام زمان و تحقق عبارت ««و نصرتی لکم معدة» است.

حجت الاسلام «اله نور کریمی تبار» اظهار کرد: فرصتی که خداوند متعال در این مقطع برای ما فراهم کرده است در طول تاریخ تشیع نظیر ندارد.

وی افزود: امروز با تلاش همه دست اندرکاران شرایط برای تسهیل زیارت اربعین و حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شده است و مسئولان متناسب با مقدورات؛ بیشتر توان خود را برای اسکان و تغذیه زائر به کار گرفته‌اند ولی نباید از معرفت‌افزایی زائران اربعین غافل شد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: ما متولی فرهنگ جامعه هستیم و باید توجه به معرفت زیارت امام حسین (ع) و معرفت افزایی زوار نسبت به اربعین مورد توجه باشد و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: امام حسین(ع) با شهادت خود مسیر حق را از باطل به بشریت نشان داد.

امام جمعه ایلام گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، جنگ ترکیبی را بر کشور و ملت ما تحمیل کرده اند، دشمن جنگ نرم را در درون خانه‌ها آورده است، اینجا نقش آگاهی بخشی اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) برای خانواده‌های ما و جامعه بسیار مهم و تأثیر گذار است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: امروز باید تلاش کنیم که با محوریت فرهنگ و معرفت افزایی، اربعین حسینی را به ظهور امام عصر(عج) وصل کنیم، متولیان فرهنگی بایستی نقش تمدن سازی خود را ایفا کرده به گونه ای عمل کنیم که زایر ما احساس کند آماده ظهور ولی عصر(عج) است.

وی بیان کرد: زیارت یک سری آداب و احکام معنوی دارد و یکی از مهم ترین راه ها برای معرفت افزایی زائران، معرفت به امام حسین (ع) است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است و درک این موضوع در رفتار زائران به طور قطع تأثیرگذار است و این مهم باید مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گیرد.

گفتنی است نشست هم اندیشی شورای فرهنگ عمومی استان و اعضای انجمن علمی بین‌المللی اربعین با حضور امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، "همایون"رییس انجمن اربعین، "کلانتری"، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری"و میهمانان همایش و اعضای شورای استان برگزار شد.

۲۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۰۵
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ار
۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۹
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |