اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان برگزار شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیروان از برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری سیروان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع افزایش رشد و جوانی جمعیت، برنامه‌ریزی پنجم مردادماه سالروز اولین نمازجمعه کشور و برنامه‌ریزی ماه محرم امروز دوشنبه  مورخ 3 / 5 /1402با حضور حضرت حجت‌الاسلام محمدحسن فریادی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه، محمدباقر شریفی فرمانداری و اعضای شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری با تلاوتی آیاتی از قرآن کریم  برگزار شد. 
در ابتدای این نشست محمد حسن ابراهیم بیگی دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) گزارشی از اجرای مصوبات جلسه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به پیامدهای منفی کاهش جمعیت در زندگی خانواده‌ها و اثرات منفی سالمندی و پیری جمعیت در طی سال‌های آینده ،باید اقدامات لازم جهت فرهنگ سازی و اصلاح و نگرش مردم نسبت فرزندآوری صورت گیرد.
 سپس حجت الاسلام محمدحسن فریادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ماه محرم به اعضای شورای فرهنگ عمومی، به موضوع بحث افزایش رشد وجوانی جمعیت و برنامه‌های پنجم مردادماه و محرم پرداخت.
سپس محمد باقر شریفی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی ماه محرم را به اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان تسلیت  گفته و به حضور حداکثری مسئولان در مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۷۰ درصد از دلیل عدم تمایل زوجین برای فرزندآوری مشکلات اقتصادی و دومی نگرانی والدین در مورد تأمین آینده فرزندان با نگاه و سواس‌گونه و کمترین درصد هم مربوط به روابط مشکلات بین زوجین مخالفت با فرزندآوری است که نیازمند برطرف نمودن این دغدغه‌های والدین و فرهنگ‌سازی در رشد جمعیت توسط نهادهای اجرایی دولت است.
ابراهیم بیگی گفت: در پایان جلسه پس از تبادل نظر مصوباتی از جمله: فرهنگ‌سازی و تشویق و ترغیب والدین به رشد جمعیت و فرزندآوری توسط نهادهای حمایتی، فرهنگی و اجتماعی و تشویق کارمندان مجرد به ازدواج و فرزندآوری و انجام برنامه‌های پنجم مردادماه و مراسمات عزاداری و سینه زنی در تاسوعا و عاشورا در شهرستان اتخاذ شد
۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۰۹
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |