اخبار

مسائل و مباحث فرهنگی باید مردمی‌سازی شوند

مسائل و مباحث فرهنگی باید مردمی‌سازی شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام روز چهارشنبه ۲۸ تیر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرداول گفت: مسائل و مباحث فرهنگی باید مردمی سازی و استفاده از نخبگان و اندیشمندان باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علی هوشمند اظهار داشت: در حوزه فرهنگ عمومی طرح نخبگان و دانشگاهیان با حمایت‌های مادی و معنوی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مورد حمایت قرار خواهند گرفت و از همه نخبگان و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران می‌خواهیم در این راستا ما را یاری و همراهی کنند.

وی افزود: در هرشهرستان ۳ طرح و ایده که به تصویب کمیته بررسی برسد به هر طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد و بر زیست بوم منطقه‌ای و فرهنگ اقلیم جغرافیایی آن منطقه تأکید داریم.

هوشمند ادامه داد: طرح توانمند سازی معلمان مربیان قرآن با شیوه‌های جدید در شهرستان‌های استان اجرایی و در دست اجرا می‌باشد و پس از ایام محرم طرح بشری ویژه معلمین و فعالین قرآنی در شهرستان چرداول عملیاتی خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ایلام یادآور شد: هر دستگاهی که در طول سال یک طرح تخصصی در حوزه خود را اجرا کند تحول مهمی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برقرار خواهد شد و مردمی بودن شورای فرهنگ عمومی پشتوانه حقیقی و حقوقی دارد و در واقع شورای فرهنگ عمومی قرار گاه همدلی و سویه‌ی ایجابی نظام است.

علی هوشمند ضمن تأکید بر رعایت حجاب و عفاف درتمام سطوح جامعه و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اعزام یک خانواده محجبه در هر شهرستان به عنوان الگو به مشهد مقدس با هزینه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |