اخبار

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دیار ایمان و اندیشه

خانـواده، رکـن اساسـی و زیربنایـی هـر جامعـه و نقطـه آغازیـن زندگـی اجتماعـی انسـان اسـت /بومی سازی حجاب با ترویج لباس‌های محلی و سنتی شهرستان

خانـواده، رکـن اساسـی و زیربنایـی هـر جامعـه و نقطـه آغازیـن زندگـی اجتماعـی انسـان اسـت /بومی سازی حجاب با ترویج لباس‌های محلی و سنتی شهرستان
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه، یکشنبه مورخ 29 مرداد ماه 1402، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور جناب سرهنگ فلاحی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار گردید
جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه پیرامون دستور کار جلسه«بررسی شاخص های پایداری خانواده و زیست عفیفانه»افزود: پوشش از جمله مسایلی است که از دوران باستان در ایران دارای اهمیت بوده و در شرع مقدس اسلام نیز به آن تاکید بسیارشده است. در این خصوص، بررسی پوشش ایرانی اسلامی از این جهت اهمیت دارد که می توان اطلاعاتی در رابطه با سیر تحولات تاریخی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و ... یک قوم یا تمدن کسب کرد.پوشاک، بارزترین نماد فرهنگی و روشن ترین نماد قومی و سریع الانتقال ترین نشان فرهنگی است ک به سهولت تحت تاثیر پدیده های فرهنگ پذیری در میان جوامع گوناگون انسانی قرار می گیرد.

                                                                      

حجه الاسلام والمسلمین سید حسین کاظمی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نسبت به پایداری خانواده و زیست عفیفانه بیان داشت: خانـواده، رکـن اساسـی و زیربنایـی هـر جامعـه و نقطـه آغازیـن زندگـی اجتماعـی انسـان اسـت . تحکیـم ایـن بنـای مقـدس، بـر اسـاس ارزشهـای مسـلم اسلامی، چشـماندازهای روشـنی را در افـق پیشـرفت اجتمـاع ترسـیم خواهـد کـرد .ما عفاف و حجاب را مهمترین ضامن حفظ و تعالی خانواده ایرانی در شرایط فعلی می‌دانیم، مردم اگر نسبت به آثار و رفتارهای پرخطر و ولنگاری در پوشش مطلع شوند، خود بزرگترین کنترل‌کننده و مدیریت‌کننده رفتارهای غیرقانونی هستند و بزرگترین بازیگر مدیریتی مسئله حجاب را در ایران خانواده شهروندان بر عهده خواهند گرفت.رئیس شورای فرهنگ عمومی افزود باید از ظرفیت فضای مجازی  و برگزاری نشست ها و همایش ها پیرامون بسط و گسترش مباحث مربوط به زیست عفیفانه غافل نشویم.

محمدرضا لکزایی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه با بیان اینکه حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری بویژه جوامع اسلامی مطرح بوده است، گفت: بدون شک این مهم نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان بویژه زنان است، اما برخی این تکلیف را نادیده می‌گیرند.

وی ادامه داد: یک زن به عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربی گری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را برای فردایی بهتر تربیت کند و بی توجهی به این تکلیف جامعه را به تباهی می‌کشاند.

فرماندار سربیشه به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش و فریضه دینی و یک قانون در ایران اسلامی خواسته بسیاری از مردم است که باید بیشتر توجه شود.

لکزایی تصریح کرد: حجاب در شهرستان سربیشه ریشه در فرهنگ و سنت غنی و اصالت ریشه دار دارد تا جایی که زیبایی و تنوع لباس محلی زنان این دیار در طبیعت زیبا و رنگارنگ نمود پیدا کرده است.

*ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان 

وی از دفاع مقدس به عنوان گنجینه افتخار آفرینی و رشادتهای کشور ما برای همه دوران ها یاد کرد و گفت: رزمندگان اسلام و پیشکسوتان جنگ تحمیلی هشت ساله باید افتخار آفرینی های شهدا و ایثارگران را در این دوران برای همه آحاد جامعه تبیین کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی سربیشه ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف به دنبال ضربه به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای انقلابی و اسلامی هستند باید جوانان و نسل جوان با این رشادت ها و فداکاری های ایثارگران و شهدا آشنا شوند تا از این راه بصیرت دینی و انقلابی مردم افزایش یابد.

لکزایی با بیان اینکه خاطره‌نگاری نشانه حقانیت ملت‌هاست و نشان می‌دهد که آن ملت گذشته قابل دفاعی داشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند باید با قلم زدن در حوزه خاطرات و ایثار شهدا، زمینه ساز امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

وی به ثبت خاطرات خانواده شهدا و آزادگان اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع در حقیقت انتقال تجربیات و حفظ اسناد برای تاریخ است و خاطرات می‌توانند در حقیقت عبرت آموز و پاسخی به ابهامات باشند

۳۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷