اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی در مسیر فرزندپروری با هدف ارتقا سطح آگاهی والدین

برگزاری کارگاه آموزشی در مسیر فرزندپروری با هدف ارتقا سطح آگاهی والدین
کارگاه آموزشی با موضوع فرزندآوری و ارائه راهکارهای افزایش جمعیت به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین؛ داریوش خزایی سرپرست این اداره از برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی مخصوص خانواده ها و زوجین با عنوان در مسیر فرزندپروری و چندین برنامه آموزشی دیگر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: با آگاهی بخشی و آموزش صحیح می توان به برطرف شدن دغدغه های فرزندپروری و داشتن خانواده ای با نشاط و سالم کمک کرد و زمانی بنیاد خانواده مستحکم، همدل و مولد شکل بگیرد، بسیاری از چالش ها و مشکلات با ارائه راهکارهای مناسب حل خواهد شد و در این خانواده اصل فرزندآوری و فرزندپروری به درستی اتفاق خواهد افتاد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در ادامه گفت: طرح کارگاه در مسیر فرزندپروری باهدف ارتقا سطح آگاهی والدین نسبت به مقوله فرزندپروری و آشنایی ایشان با ابعاد روانی و اجتماعی فرزندانشان برگزار گردید .در این کارگاه علاوه بر بیان فاکتورهای تاثیرگذار بر تربیت فرزندان به وظایف و مسئولیت های آنها در قبال فرزندان، انواع سبک های فرزندپروری و ویژگی های فرزندان با توجه به سبک فرزند پروری نیز پرداخته شد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین در پایان گفت: در این کارگاه مباحث آموزشی در خصوص خانواده، اهداف تشکیل و معرفی انواع آن و ویژگی های یک خانواده سالم و استاندارد و دیگر موضوعات روانشناسی مرتبط  توسط مدرس خانم طیبه شیخی مشاور خانواده مطرح شد.

گفتنی است که طبق برنامه ریزی هایی که در نظر گرفته شده قرار است تا کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی و  فرزندپروری ویژه والدین با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در فرهنگسرای رازی به صورت ماهانه برگزار گردد .

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |