اخبار

برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف

برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه و آقای دکتر حسینی فرماندار و اکثریت اعضا در محل دفتر امام جمعه خوسف برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوسف؛ مورخ 1402/04/31سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص برنامه ریزی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری محرم با حضور امام جمعه، فرماندار و اکثریت اعضا در محل دفتر امام جمعه خوسف برگزار گردید.

در ابتدا قیاسی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، به ارایه گزارش مختصر از مصوبات جلسه قبل پرداخت و همچنین دستور کار جلسه را قرائت کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه و رئیس شورا ضمن تسلیت ایام محرم در مورد اهمیت ماه محرم و صفر و بهره بردن از فیوضات این ماه سخنانی ایراد نموده و از همه اعضا و فعالان فرهنگی خواست از موقعیت این ماه برای تقویت فرهنگ دینداری در جامعه استفاده نمایند. وی افزود مجالس عزاداری امام حسین (ع) هویت اسلامی ماست و نباید هیچگونه آسیب و خدشه ای در اجرای آن وارد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید داشت با توجه به تقارن روز جمعه و عاشورای حسینی، نماز جمعه شهرستان باید هر چه باشکوه تر از قبل برگزار گردد ایشان گفت عزاداری خوسف می بایست ذیل یک عنوان قرار گیرد تا برنامه از تحریف مصون بماند زیرا که حفظ هویت فرهنگی که از چند صد سال قبل است وظیفه ماست.

در پایان دکتر حسینی فرماندار شهرستان خوسف ضمن تسلیت ایام عزای آقا ابا عبدالله الحسن(ع) با تاکید بر هرچه با شکوه تر برگزار کردن مراسمات محرم بویژه تاسوعا و عاشورا و حفظ سنت های اصیل عزاداری خوسف از متولیان امر و هیات گردان ها خواست که به نوجوانان و جوانان هم نقش هایی داده شود و از ظرفیت آنها در مراسمات بیشتر استفاده گردد تا هر روز شاهد شکوه جلسات و محافل دینی و مذهبی باشیم و خدای ناخواسته با کوچکتریی غفلت از این عزیزان شاهد ریزش جمعیت مسجدی و هیاتی در آینده نباشیم در ادامه سایر مسئولین و اعضا نظرات خود را ایراد کردند و تصمیمات لازم اخذ گردید.

۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۴