اخبار

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در دیار ایمان و اندیشه شهرستان سربیشه خراسان جنوبی

محرم فرصت خوبی برای جهاد تبیین

محرم فرصت خوبی برای جهاد تبیین
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه خراسان جنوبی سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه در روز دو شنبه مورخ 2مرداد ماه سال جاری با حضور اکثریت اعضاء در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه در روز دو شنبه مورخ 2مرداد ماه سال جاری با حضور اکثریت اعضاء در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.

جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ابتدا جلسه ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه و عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا«ع» و یاران باوفایش گزارشی از فعالیت های فرهنگی و هنری که بصورت جشن های محوری و برپایی ایستگاههای فرهنگی و هنری در ایام دهه امامت و ولایت برگزار شده بود را ارائه کرد.

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای کاظمی امام جمعه و رئیس شواری فرهنگ عمومی سربیشه پیرامون برنامه های محوری که در ایام دهه امامت و ولایت برگزار گردید ضمن تشکر از فعالین و دست اندرکاران این امر فرمودند برنامه های غدیر امسال به لحاظ کمیت و کیفیت بسیار متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار گردید ایشان افزودند برای محتوای برنامه های فرهنگی و هنری باید نخبگان وایده پردازان هماهنگ با دستگاههای فرهنگی پای کار باشند تا بتوانند محتوای متقن و ارزشمندی را برای عموم مردم ارائه نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در این جلسه با بیان نقش محوری حضرت زینب (س) در زمینه جهاد تبیین نیز افزود: اساس عالم بر تربیت انسان است و نقش حضرت زینب(س) در این باره موجب جلوگیری از هرگونه انحراف در دین و نهضت عاشورا بود. امام جمعه سربیشه با اشاره به نقش جوانان در فراگیر شدن نهضت عاشورا، گفت: در جامعه امروز جوانان دلداده اسلام و اهل‌بیت (ع) هستند و ما باید این فرصت بی‌نظیر را قدر بدانیم و از آن برای تعالی و تربیت جامعه استفاده کنیم.

در ادامه فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی سربیشه بیان کرد: محرم فرصت خوبی برای جهاد تبیین است . 

محمدرضا لکزایی فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه جهاد تبیین باید جدی گرفته شود، افزود: محرم فرصت خوبی برای جهاد تبیین است ایشان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین از این جهت مهم است که دشمن در حال شبهه افکنی و فضا سازی برای تخریب جامعه است و اگر جهاد تبیین شکل نگیرد باید به شکل دیگری با دشمن مبارزه کنیم. نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: فرصت ارزشمند مبارزه با دشمن در قالب جهاد تبیین را باید غنیمت بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم. فرماندار سربیشه به عزاداری همراه با معرفت اشاره کرد و افزود: بحث مهم هیئت های مذهبی ریشه در بنیان انقلاب اسلامی دارد که نقش مهمی در شکل گیری انقلاب داشت که در سال ۵۷ بلافاصله بعد از محرم و صفر پیروزی انقلاب محقق شد. لکزایی تصریح کرد: دشمن شناسی، مراقبت از دین و نظام اسلامی از مهمترین دستاوردهای جهاد تبیین است. در ادامه تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرات خودشان را پیرامون دستور کار جلسه مطرح نمودند.که پس از بحث و بررسی اقامه عزای حضرت سیدالشهدا تا آخر ماه صفر بصورت دهه با محوریت هیات های سطح شهر، برگزاری نماز جمعه در روز عاشورا در محل اجتماع هیات های عزاداری در محل گلزار شهداء ، توجه هیئت ها و سخنرانان و مادحین در مورد جهاد تبیین و بصیرت افزایی در موضوعات روشنگری اعتقادی، سیاسی،پاسخگویی به شبهات و زیست عفیفانه، اهتمام به برگزاری برنامه های فرهنگی،هنری و اجتماعی در طول سال با مشورت با نخبگان و صاحب نظران از مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بود. 

۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸