اخبار

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضرورت نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد کشور

ضرورت نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد کشور
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بستر را برای حضور و نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور فراهم کنند.
جواد قناعت روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بستر را برای حضور و نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور فراهم کنند.

استانار خراسان جنوبی بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: افزایش بهره وری و تأمین زیرساخت‌ها، بستر کشور را در تحقق شعار سال فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمد سرمایه‌گذاران کلان در برخی استان‌ها، با توجه به زیرساخت‌های بیشتر است، ادامه داد: سال گذشته نهضت فعال کردن واحدهای تولیدی راکد تا پایان سال انجام شد که ۳۸۴ واحد شناسایی و ۱۹۴ واحد تولیدی از حالت رکود خارج و فعال شدند.

قناعت تاکید کرد: تلاش می‌شود در حوزه معیشت و اقتصاد مردم در سال جاری توجه ویژه شود.

استاندار درخصوص الزامات فرهنگی برای تحقق شعار سال هم گفت: باید برای مردم تبیین شود که در حال یک جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی هستیم؛ برخی از مشکلات به عدم هماهنگی بین مسئولان، عدم انجام کار تیمی و بی کفایتی برخی مسئولان برمی گردد اما نکته مهم این است که ایران اسلامی، سالهاست به تحریم مبتلا است.

وی تببین شرایط جنگی و تحریم‌ها را یک ضرورت دانست و یادآور شد: همچنین در حوزه جهاد تبیین باید توجه ویژه به تولیدات داخلی کرد. هنوز فرهنگ ترجیح کالای خارجی بر داخلی دیده می‌شود که نشات گرفته از خودباختگی است.

استاندار خراسان جنوبی بر تکرار در فرهنگ سازی تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی یک موضوع باید بر اساس نیاز جوان و به روز باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم، ۱۳ سرمایه گذار خارجی به جنوب خراسان و خراسان جنوبی آمده اند و در این دو سال اخیر، ۱۳ سرمایه گذار دیگر به این استان آمده‌اند.

۷ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۴۹