اخبار

جشنواره استانی "ایران جوان بمان " به کار خود پایان داد.

جشنواره استانی "ایران جوان بمان " به کار خود پایان داد.
طی مراسمی برگزیدگان جشنواره استانی «ایران جوان بمان» با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از فعالان و هرمندان استان معرفی و تجلیل شدند.
رضا دستجردی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی هنری، سینمایی ایران، جوان بمان با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت از جمعیت به‌عنوان مهم‌ترین عنصر توسعه هر جامعه گفت: باید به این مهم اهتمام ورزید و در همه عرصه‌ها به آن پرداخت.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: جوانی جمعیت و داشتن نیروی کار ماهر در هر جامعه نه تنها باعث رشد اقتصادی شده بلکه امنیت و پویایی جامعه را به همراه دارد.

دکتر دستجردی با تاکید بر اینکه در کنار ازدواج واژه تلخ طلاق وجود دارد و باید تلاش شود در راستای افزایش جمعیت از این پدیده شوم اجتناب کرد، هنر زبان را برای نفوذ در افکار  مهم دانست و گفت: استفاده از مقوله هنر در این مسیر کمک شایانی می‌کند.

به گفته وی در بین تحصیل کردگان باید به توسعه فرهنگ جوانی جمعیت توجه کرد تا با مهاجرت و با افول نخبگی روبه رو نشویم.

وی با اشاره به این مهم که همسویی همه دستگاههای اجرایی در راستای جوانی جمعیت است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری شاهد نهادینه شدن این مهم در جامعه باشیم.

شایان ذکر است اختتامیه اولین جشنواره استانی هنری، سینمایی ایران جوان بمان در 4 بخش موشن، گرافیک، کاریکاتور و فیلم کوتاه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد، داوران داخل و خارج از استان، هنرمندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و... برگزار شد.

در پایان جشنواره براساس آراء هیئت داوران در بخش کاریکاتور لوح تقدیر و جایزه نقدی به‌طور مشترک به سجاد بیدختی و عاطفه بهرامی اهدا شد.

بر اساس نظر هیأت داوران در این بخش، الهه حیدرپور با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی (۳۰ میلیون ریال) مقام اول، متین فعال با دريافت لوح تقدیر،جایزه نقدی (۲۰ میلیون ریال) نفر دوم و سمیه عبداللهی با دریافت لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال رتبه سوم در رشته کاریکاتور را کسب کردند.

در بخش گرافیک نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به ریحانه حامی و فاطمه زهرا برزگری، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی با کسب مقام اول به محدثه قربان پور، لوح تقدیر و جایزه نقدی برای کسب مقام دوم به مظاهر بنی اسدی و لوح تقدیر و جایزه نقدی به تکتم چرخکاران برای کسب رتبه سوم اهدا شد.

بر اساس آرا هیأت داوران در بخش سینما و فیلم کوتاه هیچ اثری شایسته کسب مقام اول و دوم نبود و در این بخش جایزه نقدی(۴۰ میلیون ریال)  به کارگردان فیلم آثار خوشبختی به خانم مهدوی با کسب رتبه سوم اهدا شد.

شایان ذکر است در این بخش بر اساس نظر داوران لوح و جایزه نقدی(۲۰ میلیون ریالی) به ابوالفضل اسدی مقدم برای فیلم کوتاه میم نون، تقدیر ویژه با اهدای لوح و جایزه نقدی(۲۰ میلیون ریالی) برای تصویربرداری و نوع نگاه به تنهایی سالمندان به فیلم کوتاه عاشقانه‌ای برای یک دوست به حسین نارمنجی تعلق گرفت.

در بخش موشن و انیمیشن نیز بنا به آرا هیأت داوران هیچ اثری شایسته دریافت جایزه نبود و حمید کاظمی تبار در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی برای انیمیشن خانواده مدادی را از آن خود کرد.

در پایان جلسه با توجه به این مهم که در بخش موشن، انیمیشن و فیلم کوتاه اثری شایسته کسب مقام نبود، داوران خواستار اختصاص و هزینه کرد رقم جوایز برای تولید و ساخت فیلم کوتاه در مقوله جوانی جمعیت بین هنرمندان شدند.

۲۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹