اخبار

استاندار خراسان جنوبی:

نهج البلاغه خوانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

نهج البلاغه خوانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد
قناعت با بیان اینکه متاسفانه نهج البلاغه مهجور مانده است، گفت: نهج البلاغه خوانی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که می توان مورد دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد و شاهد ترویج این بحث در محیط های علمی باشیم.
ستاندار خراسان جنوبی در خصوص اهمت نهج البلاغه بیان کرد: نهج البلاغه جامع ترین کتاب بعد از قرآن کریم است و راهنمایی انسان در تمام ابعاد زندگی و هدایت بشر در عرصه های مختلف را بر عهده دارد.

 وی ادامه داد: نهج البلاغه مجموعه گران سنگی است که آن را «اخ القرآن» یعنی برادر قرآن نامیده اند و در بزرگی و شگفتی نهج البلاغه همین بس که از آن به عنوان کلامی بالاتر از کلام بشر یاد شده است و اگر چه بیش از یک هزار سال از عمر نهج البلاغه می گذرد جای تاسف است که این گنجینه ارزشمند و میراث ماندگار مهجور مانده است.

 قناعت در ادامه گفت: متاسفانه جز آشنایی با نام آن بهره ای نبرده ایم و از ظرفیت های علمی و معنوی نهج البلاغه محروم مانده ایم و در سال ۹۷ آمار انس با نهج البلاغه بسیار تاسف بار بوده است.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت مطالعه و انس با نهج البلاغه عنوان کرد: باید ببینید که اساسا نهج البلاغه چه کاربردی در زندگی بشر دارد و چرا باید آن را مطالعه کنیم و با آن مانوس شویم و شاید بهترین پاسخ به این سوالات، جامعیت نهج البلاغه در پرداختن به نیازهای مختلف بشر است.

 وی ادامه داد: نهج البلاغه همچون قرآن کریم، کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همان گونه که به آموزه های قرآن نیاز دارد به معارف نهج البلاغه محتاج است و مقام معظم رهبری نیز فرموند که در همه بخش های ضروری جامعه بهترین مطالب را ارائه می دهد.

 قناعت در ادامه گفت: بی اطلاعی ما از این دریای معرفت و کارخانه انسان ساز و مانوس نشدن با نهج البلاغه سبب شده تا از سفره پرنعمتش بهره بگیریم و از این ثروت عظیم توشه بگیریم.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اصول حقوق بشر در نهج البلاغه به ابعاد مختلف تقسیم شده است، افزود: اصل خداجو بودن و جاودانه بودن انسان و حقوق اجتماعی، عمومی و فردی و حق حیات و آزادی شخصی در نهج البلاغه آمده است.

 وی در پایان عنوان کرد: نهج البلاغه خوانی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که می توان مورد دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد و شاهد ترویج این بحث در محیط های علمی باشیم.

۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱