اخبار

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تمدن وحشی غرب به دنبال اهداف پست/دست یافتن به مدینه فاضله کار مشکلی نیست

تمدن وحشی غرب به دنبال اهداف پست/دست یافتن به مدینه فاضله کار مشکلی نیست
آیت الله عبادی با بیان اینکه تمدن وحشی غرب به دنبال اهداف پست خودش است، گفت: تمدن و وعده الهی که باید رقم بخورد و ما به آن امید داریم و تمدنی است که توسط حضرت مهدی(عج) به وجود خواهد آمد و بشر از این تمدن وحشی غرب که نفس همه را گرفته آزاد می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان قبل از هر چیز باید شناسایی شود و اگر تمدن واقعی را کشف و حرکت واقعی انسان را به آن سمت تصور کنیم باید یک معامله صورت گیرد و معامله این است که بخش هایی را از آزادی خودش بدهد و در مقابل، کمال بگیرد.

 وی در ادامه گفت: این موضوع مانند کودکی است که برای رفتن به مدرسه بخشی از آزادی خود را داده و معامله کرده است تا در مقابل آن کمالات خواندن و نوشتن را یاد بگیرد.

 آیت الله عبادی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام می فرمایند که بگویید لا اله الا الله تا رستگار شوید، گفت: کمال و رستگار شدن به معنای شکوفایی استعدادهای ذاتی نهفته در انسان و ثمر دادن آن است که حد و حدود ندارد و نمی توان حدودی برای آن تعیین کرد و انساسن یک موجود ناشناخته است که به سمت لایتناهی می رود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان در وجود خود عنصری به نام آرزو دارد که لغو نیست اما وقتی آرزو برای انسان مطرح و شناسایی می شود بسیاری از اوقات به امور ناباور واصل می شود و آرزوی خام ناباور است و انسان محدودیت ندارد و هر کاری برای او شدنی و انسان در همه زوایا موجودی استثنایی است.

 وی بیان کرد: قدرت روحی انسان در آن چه خدا آفریده کاملا نشان می دهد که آرزو شدنی است اگر پخته شود و نظام خلقت در بعد مادی و معنوی نیز فضا و امکانات نامحدود دارد همچون انسان که قدرت روحی نامحدود دارد.

 آیت الله عبادی با اشاره به بحث تمدن گفت: این تمدن وحشی غرب نهایتش با تجاوز و قتل و ویرانی به دنبال شکم و شهوت خود است و با ابزار گوناگون، اهداف پست خود را دنبال می کند و تمدن انسانی که این نیست.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه را که از بهشت و رضوان خدا در عالم بعد برای انسان های متمدن و کامل در قرآن و احادیث شناسایی شده می توانید نمونه دنیایی بهشت را در تمدن این عالم ایجاد کنیم.

 وی در ادامه عنوان کرد: تمدن و وعده الهی که باید رقم بخورد و ما به آن امید داریم و تمدنی است که توسط حضرت مهدی(عج) به وجود خواهد آمد و بشر از این عرصه که به نام تمدن غربی به وجود آمده و نفس همه را گرفته، آزاد شود.

 امام جمعه بیرجند افزود: اگر به صورت آزماشی مردم یک شهر یا کشور تعهد دهند که ۲۴ ساعت بر اساس اصول انسانیت زندگی کنند باور کنید این جهان به اشرقت الارض و نور ربها خواهد شد و این کار شدنی است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امید است با احیای این تفکر و تلاش بیشتر و مقاله خواستن از نظریه پردازان داخل و خارج به این مسئله بسیار پرداخته شود، گفت: این موضوع کل مسائل بشر است و بحث نجات بشر امروز مطرح است، بشری که همه عرصه ها را بر او تنگ کردند و راهش این است.

 آیت الله عبادی بیان داشت: تمامش صداقت، ایمان، خدمت، محبت و قربه الی الله خواهد بود و دست یافتن به مدینه فاضله کار مشکلی نیست بنابراین با امید باید به این سمت حرکت کرد و هیچ کار خیر و خدمتی بالاتر از این نیست که بشر به این سمت هدایت شود به گونه ای که دیگر نگویند حق گرفتی است بلکه بگویند حق دادنی است.

 وی در پایان گفت: اروپاییان و دشمن با بمب اتم به اسم تمدن مردم را قتل و عام می کند و وحشی های غربی امروز کل دنیا را خراب کردند و روی موضوع تمدن بسیار عمیق تر باید کار شود تا بتوان در سطح بین الملل مطرح کنید.

۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۴