اخبار

تخصیص 22 میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای پروژه مجتمع فرهنگی، هنری بشرویه

تخصیص 22 میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای پروژه مجتمع فرهنگی، هنری بشرویه
مدیرکل ودبیر شورای فرهنگ عمومی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بشرویه که با حضور نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولین، برگزار شد، گفت: یکی از پروژه های قابل افتتاح، مجتمع فرهنگی، هنری بشرویه می باشد که با اعتباری معادل 22 میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز به زودی قابل بهره برداری خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این نشست ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، اظهار کرد: وفق اولویت های پنجگانه شورای فرهنگ عمومی استان برای سال جاری برنامه ریزی های خوبی در خصوص برگزاری رویداد هایی من جمله نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی، محصولات زیست عفیفانه برای دومین سال متوالی، هفته فرهنگی و... در سطح استان صورت پذیرفته است.
دبیر شورای فرهنگی استان با اشاره به لزوم اجرایی شدن استفاده بیش از پیش نسبت به ظرفیت شورای اندیشه ورز در بطن شورای فرهنگ عمومی، گفت: سیاست گزاری و تدوین برنامه ها به نحوی که منجر به آفرینش فضای فرهنگی سالم در بین مردم شود، از ضروریات فرهنگی استان می باشد.
وی ادامه داد: برگزاری دوره توانمند سازی مربیان، که با حضور ۱۲۰۰ مربی در استان خراسان جنوبی اجرایی شده است، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این شورا است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به لزوم برپایی اقدامات تبیینی، اظهار کرد: نمایشگاه موزه عبرت، از جمله اقدامات صورت گرفته در مرکز استان می باشد که با برنامه ریزی می توان این قبیل رویداد ها را در سایر شهرستان های استان پیاده سازی نمود.
فرخنده در ادامه با اشاره به وجود مشکلات در منابع و نیروی انسانی، افزود: این دغدغه از جمله مواردی است که با درایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، می توانیم آن را حل و فصل نماییم.
وی با اشاره به اولویت های 5 گانه ابلاغی شورای فرهنگ عمومی در سال جاری، گفت: تاکید ما در سال گذشته بر فعال سازی شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان ها بود ولی امسال مطابق با برنامه ریزی های صورت پذیرفته می بایست در تمامی شهر هایی که دارای نهاد امام جمعه است فعال گردد. 
وی افزود: از جمله اقدامات صورت پذیرفته در راستای پیشبرد اهداف جوانی جمعیت، برگزاری جشنواره هنری، سینمایی ایران جوان بمان است که در تاریخ 24 تیرماه در سطح استان برگزار خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به لزوم نظارت بر محتویات تولیدی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ۵۰ درصد موارد کشف حجاب و بدحجابی در بستر فضای مجازی و ترویج فرهنگ غلط بوده که موجب هنجار شکنی و افسارگسیختگی این عرصه از طرف برخی تولید کنندگان محتوی گردیده است.
فرخنده در پایان با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، گفت: در راستای برگزاری کنسرت و جشن ها، بعضا سوءتفاهم هایی در سطح برخی شهرستان ها بوجود آمده بود که در این خصوص قابل ذکر است که مطابق قانون برگزاری هرگونه مراسم عمومی با محوریت اجرا های هنری ، بدون اخذ مجوز از فرهنگ ارشاد اسلامی ممنوع و مخالف نص صریح قانون است.
۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴