اخبار

برپایی هفتاد و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا ( استان قزوین )

برپایی هفتاد و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا ( استان قزوین )
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا: دشمنان علیه حجاب و عفاف در فضای مجازی و حقیقی جنگی تمام عیار به راه انداخته اند و به نام حمایت از زن، بزرگترین خیانت را به بانوان و دختران انجام می دهند.

هفتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه با حضور حجت اسلام رضوانی امام جمعه، ادیب رامندی فرماندار، حجت الاسلام رمضانی نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در امور شهرستان ها در دفتر امام جمعه شهر بوئین زهرا تشکیل شد.

حجت الاسلام رضوانی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدای منا و شهید بهشتی و شهدای مظلوم واقعه 7 تیر در دفتر حزب جمهوری اسلامی اظهارداشت: آن چه که امروز مردم متدین و خانواده ها را آزار می دهد، رعایت نکردن پوشش اسلامی در جامعه است. وی افزود:دشمنان علیه حجاب و عفاف در فضای مجازی و حقیقی یک جنگ تمام عیار به راه انداخته اند و به نام دروغین حمایت از زن، بزرگترین خیانت ها را به بانوان و دختران انجام می دهند. در ادامه ادیب رامندی، فرماندار بویین زهرا گفت: در زمینه عفاف و حجاب باید هم اقدامات ایجابی و هم اقدامات سلبی انجام دهیم و در مرحله اول اقدامات ایجابی صورت گیرد , در انتها برای افراد محدود و خاصی، دستگاه قضایی وارد اقدامات سلبی شود. فرماندار شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد: چندین سال توسط مقام معظم رهبری، شعارهای فرهنگی انتخاب شد که مورد توجه قرار نگرفت و در مقابل دشمنان در این سالها به شدت کار کردند تا وضعیت فرهنگی جامعه به این نقطه رسیده است. وی تصریح کرد: در این حوزه باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، کمیته هایی شکل بگیرد و مسؤولیت هر دستگاه مشخص شده و گزارش های ماهیانه ارائه شود و در این کمیته ها نیز، از جوانان و ایده های افراد استفاده شود.

حجت الاسلام رمضانی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در امور شهرستان ها نیز با ارائه راهکارهایی در مقابله با بدحجابی اظهار داشت: اولین راهبرد در حوزه عفاف و حجاب باید دسترسی آسان بانوان به پوشاک عفیفانه باشد. وی افزود: برگزاری نمایشگاه مد و لباس در قزوین در راستای راهبرد و دسترسی آسان مردم به پوشش عفیفانه صورت گرفت که الگوی خوبی است تا در شهرستان بوئین زهرا نیز آن را تداوم بخشیم. رمضانی بیان کرد: باید به موضوع عفت در جامعه بیشتر اهمیت داده شود و در این راستا گفتمان حیا و امنیت جنسی مورد توجه بیشتر قرار گیرد. رمضانی یکی از مشکلات حوزه عفاف و حجاب را آشنا نبودن آمران به معروف با قائده این کار دانست و گفت: امروزه و در شرایط جدید باید سخن دهه هشتادی ها را بشنویم و مطالبات آنها را بدانیم و براساس آن مطالبات، راهکار ارائه کنیم.

۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲