اخبار

برگزاری نشست برنامه ریزی "اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه"

برگزاری نشست برنامه ریزی "اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه"
نشست برنامه ریزی "اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه"، با محورهای متنوع همچون سبک زندگی اسلامی از منظر معارف علوی با حضور مدیرکل ودبیر شورای فرهنگ عمومی ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استان برگزار گردید.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این دیدار با اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان در راستای ایجاد فاصله بین جوانان، با فرهنگ و هویت اصیل اسلامی-ایرانی، اظهار کرد: رسانه، مهم ترین سلاح در این نبرد فرهنگی است و لازمه مقابله با آن، تقویت فضای مجازی در زمینه نشر آثار فرهنگی، هنری بومی و منطبق بر هویت ایرانی اسلامی و اسوه معصومین (ع) می باشد.
وی در ادامه با اشاره به وسعت فعالیت رسانه های غربی در ایجاد تفکرات منحرف، افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی با تاکید به نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه و توجه به مولفه های عقل، عدالت، علم، اخلاق و قانون حائز اهمیت است.
فرخنده افزود: تاثیرپذیری نسبت به این نکات، در همه ابعاد مورد اهمیت می باشد، من جمله محصولات فرهنگی، پوشاک و معماری.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به مهجوریت نهج البلاغه، گفت: این کتابی مشتمل بر معارف، آموزه های بزرگ اسلامی و رهنمود های فراوان در تمام زمینه ها می باشد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در راستای افزایش بازخورد و شناخت آن در جامعه مورد اهمیت خواهد بود.
۶ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۵۸