اخبار

برگزاری سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال "مهار تورم و رشد تولید"

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال "مهار تورم و رشد تولید"برگزار شد.

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال "مهار تورم و رشد تولید"برگزار شد.
سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1402 به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و به دبیری پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر روز چهارشنبه (31 خرداد 1402) در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های محتوایی عید غدیر مدنظر قرار گیرد گفت: غدیر یک سرمایه عظیم برای پیروان مکتب اسلام است در این روز باید برنامه‌های فرهنگی و محتوایی زیادی در جای جای استان اجرا شود تا شاهد یک نگاه تحولی به غدیر باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی نباید روی زمین بماند، گفت: این مصوبات برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیشنهاد می‌شود برنامه‌های عفاف و حجاب به یک مجموعه سپرده شود و کارگروه و کمیته‌های زیرمجموعه شکل بگیرد و یک نفر به عنوان مدیر برنامه‌ها را دنبال کند و در این مسیر استانداری به عنوان عضو اصلی و همه دستگاه‌های دخیل نقش‌آفرین باشند و همه این‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی فعالیت کنند.

وی افزود: عفاف و حجاب مسئله پیچیده‌ای است که دشمن با برنامه در این حوزه وارد شده است ما هم باید برنامه داشته باشیم.

نکونام اضافه کرد: تا دو ماه آینده این کمیته و زیرمجموعه‌های آن شکل بگیرد و گزارشات آن در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

وی در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید تمام دستگاه‌های استان متمرکز بر حل مشکلات محله منظریه باشند، بیان کرد: در این ناحیه جوانان و فعالان فرهنگی خوش‌ذوقی وجود دارد که فعالیت‌‌های فرهنگی زیادی انجام می‌دهند اما باید تحرک بیشتری داشته باشند و وضعیت فعلی در شأن مرکز استان نیست و شان مرکز استان بالاتر این حرف‌هاست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های مربوطه از راه و شهرسازی و شهرداری گرفته تا دستگاه‌های فرهنگی باید در محله منظریه به کار گرفته شود تا ۲ ماه آینده شاهد گزارشات خوبی باشیم.

وی گفت: با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت گزارشات امیدبخشی را شاهد باشیم و همه دستگاه‌های دخیل هر چه زودتر مشکلات این منطقه را حل کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پاسداشت زبان فارسی یادآور شد: باید نسبت به داشته‌های خود تعصب پسندیده داشته باشیم که زبان فارسی مورد توجه باشد.

نکونام تصریح کرد: لازم است زبان فارسی را قدر دانسته شود چرا که بین زبان فارسی و سایر زبان‌های دیگر اختلال‌های به وجود آمده است.

به گفته وی، ظرفیت خوبی در زبان فارسی وجود دارد که ادبیات و جملات و کلمات آن دنبال شود و برنامه‌ای که صدا و سیما درباره کاربرد جملات فارسی از سوی مسوولان دارد، یک برنامه مفید و خوبی است.

وی گفت:رسانه‌ها نسبت به ظرفیت زبان فارسی توجه ویژه داشته باشند و یک حرکت عمومی نسبت به این داشته ارزشمند، ایجاد شود تا دین خود را نسبت به آن ادا کنیم و ایران و ایرانی نسبت به داشته‌های خود تعصب دارد و چرا باید گذاشت به راحتی از دست برود و همه نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز تاکید کرد در راستای اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات مورد توجه قرار دهند.سردار علی محمد اکبری افزود:متاسفانه در شهرستانهایی که نرخ باروی بالایی دارند تسهیلات از سوی بانکها به خوبی پرداخت نمی شود که لازم است دستگاههای اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز گفت: براساس اصل 15 قانون اساسی زبان فارسی زبان مشترک کشور است.

محمد حکیم‌آذر اظهار داشت:زبان فارسی ، زبان دوم اسلام نامیده شده است و در هندوستان برخی از کتاب‌های اسلام به زبان فارسی نوشته شد.

به گفته وی،حفظ و حفاظت از زبان فارسی به هویت ملی و استقلال کشور کمک می‌کند.بحث زبان فارسی و حفظ آن امروزه از یک موضوع فرهنگی فراتر رفته و کاملاً با استقلال و اقتدار کشور گره خورده است.

دبیر شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه علوم قرآنی و نرم افزارهای دینی دیدن کردند.

پیام احمدی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و هنری در استان نیز تدوین شده است که امسال تا پایان سال برگزار می شود.

همچنین در اثنای این نشست گزارشی در خصوص وضعیت زبان فارسی در سطح بین‌الملل و ضرورت حفظ و تقویت آن ارائه شد.

۳ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۱