اخبار

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در مهران با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در مهران با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی روز یکشنبه شنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، ین جلسه به ریاست حجت‌الاسلام امینی رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهران، شفیعی فرماندار، هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و حضور اعضای این شورا، با دستور کار بررسی جزییات طرح اعتلای فرهنگی شهرستان مهران و برنامه‌ریزی بزرگداشت اعیاد قربان تا غدیر برگزار شد.
در ابتدای این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام پس از بیان اهمیت شهرستان مهران به‌عنوان قرارگاه فرهنگی اربعین، از تعیین دبیرخانه دائمی جشنواره مهران نقطه‌ی پایداری و برگزاری جشنواره استانی عقیق و ارغوان خبرداد.

وی افزود: مقوله جوانی جمعیت که از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی است، پسندیده است که در دستور کار شورا و برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد، همچنین توجه ویژه به نهادینه کردن امید و ایمان در نسل جوان و نشاط اجتماعی ضامن حفظ هویت و اعتماد ملی است. 

هوشمند گفت: طی پایش و احصا و شناسایی فعالان رسانه‌ای استان در جنگ نرم و تولید محتوا در ایجاد تفاهم و وحدت ملی، از ایشان در سطح استان تجلیل به عمل آمده و در شهرستان‌ها نیز مستلزم مطالعه و بررسی است.

در  این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر اعضا، مصوباتی درخصوص ارسال دستورالعمل طرح اعتلای فرهنگی از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ شهرستان به دستگاه‌های مدنظر در طرح، ترویج امید و ایمان در اجتماع، برگزاری باشکوه اعیاد دهه‌ی ولایت، اهمیت به مباحث تقویت جمعیت و فرزندآوری و تجلیل از رسانه‌های همسو در ایجاد تفاهم و وحدت ملی به عمل آمد.
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۲
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |