اخبار

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان در سال 1402

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان در سال 1402
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان با ریاست حجت الاسلام و المسلمین نجمی پور امام جمعه شهرستان و حضور مهندس ایروانی فرماندار و اکثریت اعضا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان؛ مورخ 1402/03/27دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضای شورا در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزار گردید.

جلسه با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. در ابتدای جلسه حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه شهرستان نهبندان بر ضرورت برگذاری منضم جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد. جلسه شورای فرهنگ عمومی یکی از جلسات بسیار مهم شهرستان می باشد. وظیفه شورای فرهنگ عمومی بیان راهکارها برای معضلات شهرستان است و در ادامه از ادارات فرهنگی خواست تا آسیب های اجتماعی در حوزه مسائل خود را به شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند.

نجمی پور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: شناسایی آسیب ها وراه حل های ان در همه حوزه ها برعهده شورای فرهنگ عمومی میباشد  که نیاز به طرح و برنامه  وراهبرد فرهنگی دارد ؛ در ادامه بر حذف سنت های اشتباه در شهرستان تاکید نمود و خواستار تقویت سنت های خوب و پسندیده شد. و از همه ادارات متولی فرهنگی خواست تا در برنامه های اجرایی خود پیوست فرهنگی و تعامل با یک دیگر را  داشته باشند. در ادامه نیز بر ضرورت تهیه نقشه فرهنگی سالیانه در شهرستان تاکید کرد.

وی در خصوص راه اندازی نشست  سالانه نخبگان در شهرستان خبر داد و گفت باید از ظرفیت افراد بومی نخبه در روز شهرستان استفاده شود و معرفی مشاهیر شهرستان در تمامی  حوزهای فرهنگی هنری، علمی و ... صورت پذیرد. رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه  نسبت به برگزاری روز  شهرستان به صورت ویژه  و متفاوت نسبت به سال های قبل تاکید نمود. در پایان بر اهمیت و ضرورت عید غدیر تاکید کرد و خواستار راه اندازی  اطعام غدیر  در این روز شد.

سپس هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن عرض خیر مقدم خدمت کلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارشی از جلسات قبلی شورا را ارائه نمود.

در ادامه مهندس ایروانی فرماندار  شهرستان در این جلسه در خصوص تدوین سند آسیب های اجتماعی در روستای چاهداشی تاکید کرد و گفت بایستی  این طرح در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد و ضمانت اجرایی پیدا کند  و نیز خواستاربرنامه مسجد محور با هدف کاهش آسیب های اجتماعی شد.

 وی نسبت به تزریق امید آفرینی در جامعه و معرفی پروژه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی شهرستان تاکید کرد.
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۶