اخبار

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه، شنبه 20 خرداد ماه سالجاری جلسه شواری فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه با حضور اکثریت اعضا در محل دفتر امام جمعه معزز برگزار گردید.

 حجه الاسلام و المسلمین سید حسین کاظمی امام جمعه معزز سربیشه به تشکیل قرارگاه مرکزی تبیین مسئله غدیر اشاره کرد و گفت: برای اینکه این مهم به بهترین نحو انجام شود و مسئله غدیر بدرستی به آحاد جامعه تبیین گردد باید تمام دستگاه ها به ویژه نهاد های فرهنگی و انقلابی پای کار باشند.

وی به مردمی کردن اعیاد قربان تا غدیر اشاره کرد و گفت: باید برای هر چه باشکوه برگزار کردن این اعیاد برنامه‌های متعدد فرهنگی برای جوانان و خانواده ها در راستای شناساندن این واقعه عظیم طرح ریزی و عملیاتی شود.

 حجت الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه نمازجماعت از مهمترین مستحبّات و از بزرگترین شعائر اسلامی است، افزود: بر پایی فریضه های دینی به صورت دسته جمعی، غیر از پاداش، در زندگی فردی و اجتماعی امت مسلمان نیز، آثارمثبت و فراوانی دارد.

وی به آثار معنوی، سیاسی و اجتماعی نماز جماعت اشاره کرد و گفت: نماز جماعت، نشان دهنده قدرت مسلمین و الفت دلها و انسجام صفوف است. امام جمعه سربیشه ادامه داد: طی رصدی که صورت گرفته بسیاری از ادارات که شرایط برپایی نماز جماعت را دارند این مهم اتفاق می افتد و آن دستگاه هایی که تعداد نیرو های آنان کم هست در صورتی که دستگاه ها نزدیک به هم باشند نماز جماعت رو بصورت تجمیعی در یک دستگاه اقامه کنند.

 محمدرضا لکزایی نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک مجدد انتصاب امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، گفت: از دغدغه امام جمعه بعنوان رئیس شورا در راستای اهتمام به مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکر کرده و تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا می باشد و هیچگونه عذری در عدم اجرای مصوبات پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: عید سعید غدیرخم یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است که یکی از سنت‌های حسنه در این عید طبق روایات، سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است. فرماندار سربیشه عید غدیر را عید ولایت و بزرگ‌ترین عید تشیع و مسلمانان عنوان کرد و افزود: با برگزاری جشن و دادن اطعام می‌توان فرهنگ شادی و اطعام به مسلمانان را در این عید ترویج کرد. لکزایی با بیان اینکه برای باشکوه برگزار کردن این عید تمام تلاش خودمان را بکنیم، گفت: عید غدیر، فرهنگ تکریم و تعظیم نسل اهل بیت(ع) در بین شیعیان بوده و از ارزش بالایی برخوردار است و نباید عید غدیر را منحصر به دیدار با سادات کرد بلکه باید در خور شأن آقا امیر المومنین علی ع در سطح شهرستان و بخش ها جشن باشکوهی برگزار شود. وی با اشاره به اهمیت نماز جماعت در مساجد و ادارات، تصریح کرد: صلاحیت های علمی و اخلاقی امام جماعت، محیط گرم وآموزنده بودن مساجد، برخورد شایسته و احترام آمیز با شرکت کنندگان در نماز به ویژه با جوانان و نوجوانان می تواند سهم عمده ای در جذب آنان به مسجد باشد.

 محمد جعفری،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تبریک انتصاب امام جمعه شهر سربیشه به سرفصل های پانزده گانه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی زنان و خانواده، بهداشت،سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ، ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت های آنان، محیط زیست، معماری و شهرسازی، فضای مجازی در دستور کار باید قرار گیرد.

 در ادامه تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرات خودشان را پیرامون دستور کار جلسه مطرح کردند.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۴