اخبار

برگزاری جلسه هیئت اندیشه ورز شورای فرهنگ و عمومی خراسان جنوبی

برگزاری جلسه هیئت اندیشه ورز شورای فرهنگ و عمومی خراسان جنوبی
جلسه هیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و اکثریت اعضاء در محل سالن جلسات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیرجند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در این جلسه حاضرین با تاکید بر اهمیت نقش شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با برشمردن وظایف این شورا، خواستار برگزاری مداوم این جلسات و حضور بیشتر و فعال سایر اعضا شورا شد.
همچنین در این جلسه اعضا شورا به اعلام نظر و بحث پیرامون اهمیت عملکرد شورای فرهنگی عمومی, تجزیه و تحلیل متن مصوبات شورای فرهنگی عمومی, بررسی وظایف هر یک از ادارات و سازمان های پیگیری کننده و راهکارهای مقابله با خلاء های فرهنگی پرداختند.
در ادامه علی فرخنده، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خواستار انجام تعامل بیشتر بین ادارات ذی ربط و هماهنگی بین آنها با هم افزایی سازنده در اجرای رویداد های فرهنگی شد.

وی با اشاره به تصویب 5 اولویت فرهنگی در سال جاری، که اهم آنان مسئله کار می باشد ادامه داد: نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی شهرستان بیرجند در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، با هدف حمایت از کالاهای ایرانی و با بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی گشایش می‌یابد.

فرخنده در این خصوص گفت: چهار شاخص پایداری خانواده، زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل و نیز افزایش سرانه و مصرف فرهنگی از دیگر اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۴۰۲ شورای فرهنگ عمومی است.

وی گفت: کارگروه ساماندهی المان‌های شهری با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعال تر می‌شود تا قانون "پاسداشت زبان فارسی" در تبلیغات شهری رعایت شود.

وی با اشاره به نقش خانواده در فرهنگ دینی و ملی کشور، تأکید کرد: برگ برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به غرب، خانواده است که باید مولفه های مرتبط با خانواده از قیبل احترام متقابل، قانون مداری، صله رحم و... در جلسات شورای فرهنگ عمومی مدنظر قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در پایان اظهارداشت: باهمکاری مجموعه دستگاه‌های فرهنگی در شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ و شهرستان ها باید بر مواردی تمرکز کنیم که طی یک سال به صورت محسوس نتیجه بگیریم.

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۶