اخبار

محلات امام محور در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد

محلات امام محور در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر فعال سازی شورای فرهنگی محلات در سطح استان و شهرستان ها، گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان باید مساجدی که از امام جماعت و هیات امنا، حضور بسیج و کانون های فرهنگی برخوردار می باشند را در زمینه شورایی محلی که متصل به شورای فرهنگ عمومی می باشد، با بهره گیری از نخبگان و خبرگان فرهنگی فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان، بیان کرد: شورای فرهنگی محلات، ضمانت اجرایی سیاست گذاری های شورای فرهنگ عمومی هستند و در حوزه اجرا نقش تاثیر گذاری دارند که می بایست فعال و تقویت شوند.

وی فعالسازی شوراهای فرهنگ عمومی در بخش ها و نیز فعال سازی شوراهای فرهنگی محلات را به عنوان دو حلقه مفقوده برشمرد و اظهار کرد: تلاش ما بر این است در سال جاری رفع این خلاء در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری نمود: در ادامه فعالسازی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، شورای فرهنگی "محله امام محور" نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در این جلسه با تشریح سیاست ها و برنامه های تحولی در حال پیگیری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: همه ما با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در مراسم ارتحال امام، مکلف هستیم در حوزه تقویت ایمان و امید در سطح جامعه به ویژه نسل جوان تلاش کنیم.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان با بیان اینکه در بخش روایت و در حوزه خدمات و توفیقات دولت و در حوزه امیدآفرینی به مردم گاهی اوقات دچار لکنت رسانه ای هستیم، تصریح کرد: در حوزه اقدامات مهم شهرستانی، پیوست رسانه‌ای و فرهنگی باید جزو لاینفک پروژه های ما باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان بیشتر پروژه ها از پیوست رسانه‌ای و فرهنگی برخوردار نبوده و این ضعف،  خود را در بزنگاه ها نشان می دهد.
فرخنده با بیان برنامه ها و فعالیت های این سازمان در سال جاری، گفت: یکی از سیاست های ما تمرکز زدایی و اجرای برنامه های ملی و استانی در همه شهرستان ها به صورت تخصصی بوده و شهرستان سرایان نیز میزبان یک برنامه استانی در سال جاری نیز خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی جهت تکمیل نمای سنتی  مجتمع فرهنگی، هنری سرایان از محل اعتبارات سفر اول و نیز اعتبارات استانی خبرداد و افزود: در حوزه زیرساخت ها در گذشته توجه خوبی به استان نشده و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲