اخبار

به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی «ره» صورت پذیرفت:

سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه

سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه
همزمان با سالروز رحلت جانگداز امام خمینی «رحمة الله علیه»؛ بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور در جمع مردم متدین و انقلابی شهرستان زیرکوه به بیان مطالبی در این خصوص پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این نشست با اشاره به توجه امام به آرمان های اسلامی انقلاب، عنوان کرد: امام خمینی «رحمة الله علیه» هیچگاه نسبت به بلوک غرب و بلوک شرق اعتماد نداشته و مسئولین را از دنبال روی آنها منع می نمودند.
وی با اشاره به بصیرت بالای امام «ره» افزود: امام خمینی بزرگ مردی بودند که تاریخ را بی طرفانه می دیده و با تحلیل آن به اظهار نظر و صدور پیام مبادرت می نمودند.
فرخنده در خصوص منظومه فکری امام اظهار کرد: این تفکرات دارای سه ضلع اساسی بودند که اولین آنها توجه به توحید و ربوبیت الهی می باشد، همچنین حکومت بر اساس ولایت فقیه، آزادی از قید و بند پادشاهان و سلطنت طلب ها، پیشرفت و عدالت و عبودیت و بندگی نیز اضلاع دیگر منظومه فکری ایشان بوده است.
وی در پایان با توجه به تاکید امام خمینی«ره» همچنین مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در زمینه تعاملات جهانی، گفت: بنا بر تاکید امامین انقلاب، به هیچ عنوان جمهوری اسلامی راضی به دیپلماسی التماسی نبوده، بلکه نگاه ایشان دیپلماسی مقاومت در تمام برهه های تاریخ بوده است.
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶