اخبار

نشستی تبیینی دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در روستای اسفشاد قاین

نشستی تبیینی دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در روستای اسفشاد قاین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مراسم یادبود ارتحال امام خمینی «رحمة الله علیه» بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با همت هیئت امنا و پایگاه بسیج مسجد جوادالائمه «علیه السلام» و هیئت امنا بقعه امامزاده بی بی زبیده خاتون روستای اسفشاد شهر قاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در نشستی تبیینی که در طی سفر به روستای اسفشاد، قاین صورت گرفت، اظهار کرد: دین مبين اسلام به معنی عبادت محض و گوشی نشینی نمی باشد، بلکه متدین می بایست با بصیرت افزایی و حضور پیوسته در گردهمایی های مذهبی و اجتماعی از حالت انفعالی خارج و فعال گردد.

وی افزود: این امر زمانی محقق خواهد شد که نتیجه آن تربیت جوانی مومن، تکلیف گرا و تشخیص گرا باشد؛ همانطور که شهید آوینی بسیار زیبا گفتند: کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت توجه به شناخت مسائل روز به اندازه تکالیف مقرر شده در دین مبین اسلام، اظهار کرد: اسلام دینی تحقیقی است و اگر تلکیف گرایی در کنار تشخیص گرا بودن نباشد، نتیجه آن می شود انسانی که با کوچکترین تلنگر از ناحیه دشمن به فروپاشی درونی دچار می شود.

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳